zaterdag 1 april 2017

Leren ontvangen door contact met gidsen

Ik ben echt door een shift aan het gaan. Oude dingen in mijn leven ruimen zich op, en nieuwe dingen dienen zich aan, dingen die ik helemaal niet had verwacht. Dat is natuurlijk altijd zo, maar soms komt dat proces in een stroomversnelling, soms is het tijd voor intens loslaten en schoonmaken. De grote voorjaarsschoonmaak, denk ik. De voorjaarsmutatie. Eerder voelde ik me een lange tijd teruggetrokken, na mijn winter-schrijf-mutatie-ritme, nu is gewoon mijn hele sociale kring mee getransformeerd in een nieuwe manier van sociaal contact aangaan. Vanuit mijn nieuwe weg, die geworteld is in mijn schrijfritme. Eigenlijk is het niet zo heel veel anders. Ik heb vooral meer ruimte voor mezelf gemaakt en mijn nieuwe grenzen eerlijk geuit. En er staat nu zo'n grote liefdevolle kring mensen om me heen die mij van de weeromstuit allemaal ruimte en liefde en steun geven in dit proces! Zo fijn. De namasté-emoticons vliegen me om de oren! Het is echt wonderbaarlijk hoe dat is gelopen.

En dat mag ik allemaal gaan ontvangen... En daar hebben we het onderwerp van deze blog te pakken. Want ontvangen kan ik best ingewikkeld vinden. De manier waarop dat het meest zichtbaar werd, was in het contact met mijn hoofdgids. Ik had al wel contact met mijn gidsen en begeleiders en spirituele leermeesters, dat was onderdeel van mijn werk als Healer & Reader en ik gebruikte het ook in ontmoetingsdagen van Jong Bewust. Dan stroomde dat allemaal hélemaal door en kreeg ik de mooiste boodschappen door, hoorde ik namen, zag ik deze begeleiders duidelijk voor me en kon ik hun boodschappen helder ontvangen.

Wat mezelf betrof zat daar nog wel een remming op. Want dat zou namelijk betekenen dat ik de liefde van deze gidsen voor mezélf moest ontvangen in plaats van voor anderen. Eng! Dat ik ze recht zou aankijken en de liefde in hun ogen zou zien! ENG!

Afgelopen week werd ik door een lieve vriendin begeleid om dit contact echt aan te gaan. Ik merkte dat de enige reden dat het contact met mijn hoofdgids nog niet helemaal open was, mijn schroom om zijn liefde te ontvangen was. Omdat ik de ruimte en aanmoediging kreeg om alle emoties die hierbij opkwamen te doorvoelen, kon ik erdoorheen gaan, en sindsdien is het contact met mijn gids bijna continu. Helemaal geopend en doorstromend en ik ben helderziend, -voelend, -horend en -wetend, dus dat zijn behoorlijk veel communicatiekanalen. Eigenlijk is het best intiem. En... stop. ;) Daarover delen komt nog wel, ik weet nog niet hoe.

Maar weer even in het algemeen, nu wil ik deze liefde graag delen. Een natuurlijke beweging van naar binnen keren in de winter, herijken en weer naar buiten keren om te delen en contact te maken. Zonder het nog nódig te hebben, of het nodig te hebben dat anderen mij nodig hebben. Ik ben in rap tempo door het hele overlevingsmechanisme van Enneagramtype 2 heen aan het werken. Letterlijk werken, een work-out van alles wat er op komt in en uitademen via mijn hart. Een shortcut naar transformatie is dat. En lekker vergevingsenergie (het energieniveau van Jezus) gebruiken om het nóg sneller te laten gaan.

En terwijl ik deze blog aan het afronden ben, ontvang ik heel synchronistisch een chatgesprek met als thema liefde, ontvangen en delen. Overvloed! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten