vrijdag 16 september 2016

Eetblog 3: het is me gelukt! || over kracht zonder woede

Waarschuwing: kleine hersenbij naar het einde toe. (Human Design-freak out moment.) Lees er vooral overheen, en als je voor de plaatjes komt: deze blog bevat veel informatie voor je 6e chakra, dus wees op je hoede. Het gaat ook over mijn les Reading, beschrijft allerlei symboliek en weeft er een heel verhaal van, wat voor iemand anders dan ik een beetje excessief kan zijn. 

Ik dacht gisteren: ik maak maar geen beloftes, dus ik zeg gewoon dat ik stop met de eetblogs. Maar ik heb het toch geprobeerd en het is gelukt! Ondanks dat ik vandaag opleiding had, vroeg moest opstaan en dan altijd de neiging heb om zo lang mogelijk te blijven liggen en in een sprintje alle ochtendtaakjes te vervullen, heb ik toch alle foto's kunnen maken vanmorgen.

Ontbijt
'Overnight-oats': havermout met chiazaad en rijstmelk dat ik de avond van te voren in de koelkast had klaargezet in een pannetje. 's Ochtends hoef ik dan geen pap meer te koken; dat scheelt tijd. Bovendien worden de fytinezuren die in granen/zaden zitten zo afgebroken, wat het ook beter te verteren maakt. Ik warm het nog altijd wel even op. Met wat braambozen (?) uit de tuin, kokos en een laatste aardbeitje. Bosvruchtenthee erbij.

In de openingsmeditatie van mijn les voelde ik heel veel weerstand, van het soort waar je niet naar wilt kijken. Maar mijn gevoel had 'ja' gezegd tegen deze lessen, dus ik vertrouwde erop dat het goed voor me was om dit aan te gaan. Het bleek dat ik boosheid voelde in mijn zonnevlecht (waar de kracht zit om voor je waarheid te gaan staan, je emoties zich voelbaar maken, en waar je ego zit) over het feit dat een 'instituut' mij nog dingen wil leren terwijl ik juist al in mijn kracht sta en met Jong Bewust mezelf al helemaal neerzet. Met andere woorden: 'ik weet het allemaal al'. (Oei. Hallo, ego.) En blijkbaar vind ik het moeilijk om dat niet-weten daarin toch ook weer toe te laten en te blijven leren, terwijl ik in mijn kracht sta. Het is tot nu toe in mijn leven een of-of-verhaal geweest, óf in mijn kracht staan en mezelf isoleren, óf een autoriteit buiten me toelaten en die van mij helemaal inleveren, en nu mag ik het leren te combineren. Open leren vanuit mijn innerlijke autoriteit, en mijn niet-zelf/ego loslaten. 

Snack
De goedkoopste notenreepjes zonder toevoegingen die ik kan vinden: bij de AH, 2 voor ±€1,30. Hier dronk ik een groot glas thee bij zodat al dat gedroogde fruit lekker kon uitzetten in mijn maag - nodig met mijn Human Design-eetstijl!

Ik had toen weer HONGER en mijn eetlust werd totaal niet gestild door mijn nogal rommelige lunch. Hou je vast voor een rommelige foto (ik zei niet dat ik een móóie foto heb gemaakt, alleen dát ik een foto heb gemaakt ;) ):

Lunch
Glutenvrij zuurdesembrood met vega kruidenspread en tomaatjes. Appel en komkommer. Plus een restje thee. 

Tijd voor de lunch: ik praatte met een klasgenote terwijl ik door Spiegelbeeld Magazine bladerde (die ik met grote interesse las nu ik er zelf ook in kom) en stuitte op een foto van patat. Ik zei dat ik zo'n honger had. Mijn klasgenote zei dat ze zelf altijd extra honger heeft als ze ook extra behoefte heeft aan zelfliefde. En dat bleek precies het thema te zijn van onze Reading. 

Ik moest na de les namelijk nog even blijven om huiswerk te doen - mijn ego had het er maar moeilijk mee - en dat was nog een sessie met een klasgenoot voor een verslag. Ik gaf haar een gidsenlezing en dat was echt prachtig. Ik zag haar gids achter haar staan met zijn handen op haar schouders, zo liefdevol en trots op haar mét al haar onzekerheden en alle spannende dingen die ze doet. Ik heb die liefdevolle energie namens haar - en voor mezelf - helemaal ontvangen en kreeg tranen van ontroering. Het was zo'n fijne Reading! Oké, ik 'moest' het doen vanuit mijn opleiding, maar het was goed en het hielp me, want ik zei er ja tegen vanuit mijn innerlijke autoriteit. Dus, ego. 

Snack
Dadels, walnoten en pure chocola

Kaneelthee, mmm...

Ik bedacht onderweg naar huis alvast het recept voor het avondeten. 

Avondeten

Aardappelpuree met nootmuskaat, rijstmelk en een beetje vegan margarine. 
Biologische diepvriesspinazie. 
Daarop een saus van kastanjechampignons, knoflook, tijm en een lepeltje eekhoorntjesbrood-bouillon-puree. Met een lijnzaadei om het sauzig te maken.

Wat een dag! Ik ben lekker moe, omdat er energetisch veel gebeurd is. Dat is ook een Human Design-feitje, als ik ergens een goed gevoel bij heb, zal het me transformeren/muteren, omdat mijn sacrale centrum waar dat gevoel uit voortkomt dan meteen energie door het mutatiekanaal heen stuurt. Dat is niet altijd een fijne transformatie. Het is soms verrekte confronterend - vooral met de huidige transit 6 en 36. Maar ik weet dat ik dag en nacht tóch bezig ben met die thema's, en als ik ze me niet bewust word en niet de verantwoordelijkheid aanga, gaan ze zich uitleven op een lagere frequentie. En dát is pas pijnlijk. 

Het is mijn persoonlijke regel: de verantwoordelijkheid nemen voor mijn proces. Het zit in mijn genen, Jupiter in poort 15.6: Setting an example by taking responsibility for your own circumstances in life.

Dus dat kan ik ook. Ik leer dat steeds beter, een voorbeeld zijn, al ben ik daar pas écht in te vertrouwen na mijn 30e. En soms negeer ik ook de dingen waar ik verantwoordelijkheid voor moet nemen, rare extreme stukken in mezelf, en dan gaan ze zich manifesteren in mijn lichaam. Dat is hoe het leven werkt. Exalted en detriment. Het één is niet beter dan het ander, het gaat erom dat je je er bewust van bent. 

Er stond trouwens 'verantwoordelijkheid' op het eerste engelenkaartje dat ik trok vanmorgen, met een engeltje dat een wereldbol ophield. Nadat ik de Readings had gedaan, stond er 'tederheid' op mijn engelenkaartje, met een engeltje dat een kat ophield. Door met zachtheid de verantwoordelijkheid te nemen, sta ik in mijn kracht. Ik heb helemaal niets te maken met wat de hele wereld doet - alle woede en verzet hierover zijn onnodig want ik kan het toch niet controleren - ik hoef niet te antwoorden op de hele wereld, ik hoef alleen maar lief te zijn voor mezelf. In verantwoordelijkheid zit het woord 'antwoord' en ik antwoord met mijn onderbuikgevoel, wat ik vervolgens volg. En juist door dat te doen, verspreid ik de zachtheid om me heen waar de hele wereld zo'n behoefte aan heeft. Eet smakelijk! Volgens mij begin ik ook iets te merken van die volle maan, allemachtig… ;) 

Oja, en Jupiter staat nu natuurlijk ook in poort 46, die van de liefde voor het lichaam. Ik eet goed, pamper mezelf, voel beter dan normaal hoe ik voor mijn lichaam kan zorgen en zeg daar luid en duidelijk 'ja' tegen met mijn poort 29. Poort 46 is een poort in het G-centrum, die als orgaan de lever heeft, dus ideaal om me daar nu op te focussen met dat enorm geactiveerde excessieve (4.6) hoofd dat alle ideeën en metaforen eruit braakt met mijn poort 56. Living my design… En de transits. En mijn niet-zelf. Want dat mag er ook gewoon zijn. ;) Dit is wat ik bedoel met dat mijn leven een magische flow wordt als ik mijn onderbuikgevoel volg! Alles past in elkaar en is afgelijnd op elkaar! En ik krijg er energie van en tegelijk word ik er zo tevreden moe van. Het is nu 18.18 (mijn kanaal van Ritme aan het werk) dus laat ik maar eens die hongerige maag van mij voeden. Hoop dat iemand deze blog heeft kunnen volhouden, maar als je alleen naar de plaatjes hebt gekeken is het ook goed ;) 

transit
mijn design

Geen opmerkingen:

Een reactie posten