dinsdag 25 juli 2017

Ik ga niet meer (of minder) bloggen

Even een huishoudelijk mededeling. Ik voel de laatste tijd steeds minder zin om te bloggen. Sinds ik met Jong Bewust ben gestopt vallen er steeds meer gewoonten en handelingen weg die me van het geconcentreerde, smalle pad van mijn passie afleiden. Deze blog wankelt al een tijdje, en nu geef ik 'm het laatste zetje, met enigszins vilein genoegen kijkend hoe hij tragisch in de diepte stort. Net als veel tijd op social media doorbrengen, overigens, dat doe ik ook niet meer.

Deze tijd komt vrij voor allerlei creatieve projecten waar ik dag en nacht mee bezig ben (dat wil zeggen, het helen en meenemen van mijn dromen is er onderdeel van). Ik zit meestal in een creatieve flow die ik niet wil onderbreken, tenzij voor de heling van mijn weerstanden. Maar goed, dat moet ook wel, want zodra ik weerstand heb zit ik immers niet meer in mijn flow. Voor dat proces heb ik het nodig om mijn persoonlijke zieleroerselen meer bij mezelf te houden, en die niet zoveel te delen. Niet omdat ik niet open wil zijn (je moet dat verhaal van mij straks eens lezen, ik kan net zo goed naakt de straat op lopen - welkom in mijn onderbewuste en al mijn geheime seksuele fantasieën!) (urgh, niet aan je familie denken NIET AAN JE FAMI- te laat) (dat was een inkijkje in mijn schrijfproces, alsjeblieft) maar puur omdat het nadenken en nadenken en nadenken over mijn leven en daar blogs over schrijven teveel van me vraagt, en ik eindelijk die behoefte aan dit steuntje kan loslaten. Ik kan elk moment wel een fantastisch inzicht hebben en ik leer nu te vertrouwen dat de inzichten die het waard zijn om te onthouden, wel zullen blijven hangen. Ik hoef niet alles te boekstaven. Ik kan ook gewoon léven, weetjewel. Zonder zijwieltjes op het koord van mijn leven balanceren, dansen zelfs.

Ik ga dus geen waardevolle creatieve energie en hersenvloeistoffen meer laten weglekken naar deze blog. Want zo voelt mijn blog: als een vampier, die in plaats van bloed hersenvloeistoffen drinkt. Nou, zeg nou zelf, dat klinkt toch niet gezond?

Of ik echt ga stoppen met bloggen weet ik niet, maar ik ga er in ieder geval niet op dezelfde voet mee door. Wat je hier kunt verwachten zijn updates van mijn creatieve projecten, wanneer ik daar nieuws over heb. Mocht je nou echt gesmuld hebben van deze hersenvloeistoffen (wat ik me niet kan voorstellen, omdat het grootste deel van wat ik hier schrijf poep is omdat het alweer een dag later niet meer relevant is en mijn mind de eerste dertig jaar van mijn leven als thema 'onverantwoordelijkheid' heeft in de aanmaak en verwerping van mijn formuleringen), dan eh... dat weet ik eigenlijk niet. En dat is ook niet mijn verantwoordelijkheid. Wat wél mijn verantwoordelijkheid is, is ervoor zorgen dat ik dat ideeënboekje van mij te allen tijde bij me draag, wat er nog wel eens bij in wil schieten op cruciale momenten zoals tijdens wandelingen, en mijn hoofd zo vrij van zorgen maak als een onbeschreven blad en als een stuiterbal steeds weer val en opspring in blind vertrouwen dat mijn knallende passie mij het leven geeft dat ik verlang. Weet je dat ook weer.

Dus... dit is het zoveelste hoofdstuk in mijn onvermogen om me én te focussen op mijn creatieve projecten, én een lijntje naar buiten toe te houden, what's new hier... Hoe doen mensen dat toch? Het lijkt voor mij op cakes bakken terwijl ze de oven steeds open doen. Dat zou ik wel eens willen weten. Is dit weer zo'n verschil tussen introversie en extraversie? Hoe dan ook, een sociaal netwerk onderhouden is niet mijn grootste ambitie in het leven, maar mocht je graag contact met me willen, mijn mailbox staat voor je open (mijn telefoonlijn daarentegen heeft last van introversitis en trekt zich voor de nodige herstelperiodes dagelijks terug in de vliegtuigmodus). Ik verwijder hier niks, en ik verwijder ook Facebook niet, want daarvoor is het veel te handig, maar ik pomp er gewoon een stuk minder creatieve energie in. Heerlijk. Opgeruimd staat netjes.

1 opmerking:

  1. Hahaha, goed plan. :) Iets met permanente vakantie-modus... als ik aan het kamperen ben, gebruik ik mijn telefoon ook alleen maar voor het hoognodige.

    BeantwoordenVerwijderen