dinsdag 7 maart 2017

Twijfels

Een Human Design-blog. 

Ik was geïnspireerd door de transitvideo van Gaya Ariel van deze week, om mijn eigen ervaringen op te schrijven.

7 maart, 11.16 UTC
Dit is de chart, die op Jovian Archive te vinden is van de huidige transit.

Dit is mijn chart. Je kunt zien dat er bovenin allerlei leuke dingen gebeuren met deze transit, en dat een aantal van mijn energieën versterkt worden. Poort 63 sluit aan op mijn 4, poort 11 sluit aan op mijn 56. Poort 32 en 3 ervaar ik nu ook bewust. En het kanaal van humeurigheid sluit een compromis met mijn eigen 39. 

Wat dit allemaal betekent: ik kan nu bewust mutaties ervaren, en zien hoe deze transformerend werken. Ik krijg soms wat minder prettige emotiegolven van de 39-55, maar als ik me erin ontspan, kan ik op een nieuwe manier inspiratie vinden, vanuit een emotioneel bewustzijn, in plaats van vanuit een fysiek bewustzijn, zoals gewoonlijk. Het maakt dat ik mijn verhaal - waar ik natuurlijk keihard aan het werk mee ben met die heerlijke 11 - meer diepte kan geven. 

Zelfs de 63, die ik vervloekte toen hij in transit kwam, en waar ik de dag ervoor een soort van rouwfeestje voor gaf (genieten van het gebrek aan twijfel zo lang het nog kon), is nu even mijn vriendje. Het hielp dat poort 63 de afgelopen week ook door de zon geactiveerd werd, zodat ik er wel mee moest dealen, zo sterk was het. De zesde lijn - nostalgie - vond ik onverwacht prettig. En omdat ik afgelopen zomer ook al door zulke heftige twijfels heen ging omtrent mijn opleiding, Jong Bewust en Human Design, kon ik dat nu veel beter plaatsen. 

Want ik zit weer in dezelfde twijfels. Over dezelfde dingen. Ik twijfel natuurlijk ook aan mijn schrijverschap, of mijn verhaal wel klopt en of het wel goed genoeg is en alles, maar dat is normaal. Mijn niet-aflatende respons op mijn verhaal zorgt ervoor dat ik er goed in verankerd zit, en dat die twijfel mij niet in mijn kern raakt. Maar alle dingen daaromheen? Alle dingen die ik ook doe, en met plezier, maar die nét niet mijn levensmissie zijn? Die moeten eronder lijden! Die worden aan een mangel van twijfel onderworpen, net zolang tot ik weer denk dat ik moet stoppen met van alles en nog wat. Afschuwelijk. Ik hou Jong Bewust bewust een beetje klein, en laat het via informele kanalen gaan, want dat zit in mijn design (poort 54.3), en ik heb niet veel respons op kansen voor promotie, dus dat is oké. Dat weet ik inmiddels. Maar de dingen die ik dan nog wél doe met Jong Bewust? Weer moet ik dit onder de loep leggen, weer gaat mijn hoofd daarmee aan de slag, en geeft mij allerlei antwoorden die ik niet weet, maar die nu tijdens het schrijven uit me komen zodat ik ze terug kan lezen, als ze eenmaal in het collectief zijn. Natuurlijk wil ik delen, want dat zit in mijn - en jouw - biologie: we hebben allemaal wel een collectieve poort, ergens, en ik heb ook een collectief kanaal! En dus is mijn favoriete hobby nu om mijn ritme te delen, om mijn reactie op het ritme van de transits te delen. Wat nu gaat over de twijfels, over het vinden van een logisch perspectief op mijn leven in verhaalvorm. 

Ik laat die twijfels over Jong Bewust maar een beetje langs me heen gaan, maar doordat Iris Schram met haar bedrijf Rainbow Dragon - wat volgens mij super inspirerend is, als je iemand zoekt om je website mee te ontwerpen en daarbij ook de diepte in te gaan - iets deelde word ik uitgenodigd om toch wat dieper te kijken. Die twijfels over Jong Bewust kunnen me hélpen, in plaats van dat ze me afleiden. Want ik volg immers mijn strategie en autoriteit. De transit helpt en inspireert je dan op je weg, in plaats van dat je erdoor van je pad afgaat.

Herijken, dus. Met mijn kanaal van transformatie. Wat wil ik behouden en wat wil ik veranderen? Mijn poort 32, die daarover gaat, is onbewust. Dus ook dat is iets dat gewoon in me gebeurt, intuïtief, zonder dat ik er zicht op heb, net als alle logische antwoorden die ik erover kan vinden. Het is slechts poort 63 die me aanspoort om daarover te schrijven, die me druk geeft om hier een antwoord op te vinden. Dus doe ik dat maar, zonder het mijn richting te laten bepalen.

Door mijn hoofd te gebruiken waar het voor bedoeld is: een perspectief te geven op wat is, niet op wat ik denk dat er is. Wat vind ik in mijn leven? Ik heb al een tijdje niet de behoefte aan veel sociaal contact. Deels is dat mijn introverte aard, deels is dat onderdeel van mijn schrijfritme, maar het is óók een beschermingsmechanisme. Zodat ik niet zo geconfronteerd wordt door allerlei spiegels. Elke spiegel die ik krijg, zet me zo aan het stromen en transformeren en werken, dat ik wel een dag nodig heb om weer 'op verhaal te komen' na een ontmoeting met iemand. Om alle indrukken en triggers te verwerken. Daarom ben ik ook zo graag een Reader en Healer: dan komt er één persoon per keer naar mijn 'grot' (mijn ideale omgeving) en speelt mijn leven zich daar af, zodat ik alle beslotenheid en veiligheid heb om mijn transformaties te verwerken. Dat is precies hoe Reading werkt: doordat ik dit proces bij mezelf doe, kan ik het ook bij de ander laten gebeuren, als die deze uitnodiging aanneemt, tenminste. Dat is waarom Reading zo enorm mooi en dankbaar werk is. Het gaat twee kanten op!

Er was afgelopen weekend een irritant technisch probleem met Jong Bewust, wat erop uitdraaide dat ik een ontmoetingsdag had geannuleerd, maar die annulering (en een aanmelding) was niet goed doorgekomen, waardoor er toch een aantal mensen waren gekomen, waarvan ik er één op kon vangen - of nou ja, dat was meer een gelijkwaardig besluit van 'we kunnen ook gewoon afspreken en met de flow meegaan' - maar de ander niet. Met andere woorden: er kwam één persoon bij mij thuis.

Dat is de intentie die ik had gesteld voor maart (te lezen in deze blog). Dat ik Readings wilde geven, en mijn introverte schrijfwerk in balans af wilde wisselen met het extraverte contact met mensen die voor een Reading bij me kwamen. En dus gaf het universum me precies dát: het regelde een technisch probleem om het te garanderen, want anders waren er teveel aanmeldingen. En ik had één persoon over de vloer. Niet dat ik die een Reading gaf, natuurlijk - zoals ik zei was het gewoon een sociale afspraak - maar het zette me wel aan het denken over wat ik liever wil.

En dat is: even geen ontmoetingsdagen meer. Ik vind het veel prettiger als er één iemand naar mijn praktijk komt, waar ik een fijne uitwisseling mee heb - want dat is wat een Reading ook voor mij is, afgezien van de transformerende diepte waarmee ik werk - dan dat ik in een groep met meerdere mensen zit. Overigens laat ik mijn Readings niet in de plaats komen van sociaal contact, zo stom ben ik ook weer niet, want ik heb ook gewoon vrienden, waar ik daarmee bij terecht kan. Dat weet ik zelf wel, maar ik zet het er voor de zekerheid toch maar even bij.

Mijn fout dat ik de ontmoetingsdag tóch wilde laten doorgaan. Ik had me niet moeten houden aan de belofte van een maand geleden, toen ik daar nog zin in had. Ik had het gewoon moeten afblazen zodra ik tegenzin begon te krijgen. Dat was eerlijk geweest. Maar mijn conditionering van 'verplichting' zat er goed in. Het spijt me. Dit is mijn trial en error-proces en ik heb mijn autoriteit continu gevolgd, en tja, soms lijden daar andere mensen onder, maar het is niet alsof ik dat onder controle heb. Ik kan er alleen van leren, zodat ik de volgende keer bewust ben en hopelijk - als mijn S&A het toestaan - een andere beslissing kan maken. Ik vind mijn 'fouten' steeds minder erg. Dit is nu eenmaal de werking van mijn 3/5-profiel. Ik kan er niets aan doen, behalve me verontschuldigen, het de volgende keer beter doen, en me dan realiseren dat ik het nú al goed deed, dat ik mezelf mag omarmen.

Tja. En zo is wat een twijfel leek - moet ik dan toch maar weer stoppen met ontmoetingsdagen geven met Jong Bewust? - gewoon weer een transformatie. Even geen ontmoetingsdagen geven - nu niet, niet nooit niet, dus er is geen weerstand meer - en me openstellen voor Readings. Want dat is waar mijn energie naartoe gaat. Dat wist ik eind februari al. En daar werd ik door het universum nu in uitgetest, geloof ik. Zo van: "wat wil je nu echt? Lijn jezelf af!"

Controle over je leven is een interessant onderwerp. Hoeveel heb ik hier zelf van gecreëerd? Alles, natuurlijk. Niet met mijn denkhoofd, maar wel met alles daaromheen en onderdoor. Mijn leven is niets meer en niets minder dan een accurate spiegel van mijn innerlijk. De enige controle die ik heb, is mijn ogen opendoen en eerlijk in die spiegel kijken. En dat is wat ik doe.

Toch doe ik dat liever door te schrijven en in mijn eigen bubbel te zitten - voegde een sneaky stemmetje daaraan toe. Haha. Want al die spiegels, het Readingwerk, ja, dat is confronterend voor dat sneaky stemmetje, dat ego. Gelukkig heeft het ego zichzelf nu door en kan het daarover opscheppen, dat scheelt. 

Edit: Zoals gewoonlijk kom ik tot inzichten nadat ik mijn blog heb gepubliceerd, misschien omdat anderen het gelezen hebben en ik dat onbewust oppik. Ik zat in mijn ego, in mijn verstand, vooral naar het einde toe van de blog, want daar koos ik voor aan het begin van de blog. En nu besef ik dat ik juist met het geven Readings uit dat ego en verstand ga - en dat de reden dat ik dan een dag nodig heb om bij te komen, is door de transits!! Zo logisch. Ik bedoel, mijn hoofd is geactiveerd, met een split tussen de rest van mijn eigen definities. En dus heb ik onder andere privacy (poort 33, één van de brugpoorten) nodig om met mijn hoofd ook alles te begrijpen wat er gebeurd is vanuit mijn definities. Even met mijn vriend praten die poort 33 heeft, om de informatie te verwerken, om wat door het onderste deel van mijn design is gebeurd, te begrijpen met mijn ajna - het bewustzijn over de tijd heen, dat niet in het moment weet zoals de intuïtie, maar in mijn geval stapje voor stapje het antwoord vindt. Op de 4.6-manier: vaak door nog niet helemaal klaar te zijn met begrijpen, en daardoor een soort 'jeugdige overmoed' aan de dag te leggen (een soort 'ego' in de new-age termen) en het al te uiten als het antwoord. Niet dat ik het nu helemaal heb begrepen, maar wel beter. Wordt vast wel weer vervolgd met nóg meer schrijfsels, want zo excessief is mijn 4.6 ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen