donderdag 9 februari 2017

Manifestors

Onverwacht verdiepte ik me weer in Human Design, nadat ik een maand mijn aandacht op het schrijven had gericht. Maar zoals dat gaat met alles tegenwoordig, is ook dat weer research voor mijn verhaal. Eén van mijn hoofdpersonen is namelijk een Manifestor. En dat vind ik een ontzettend interessante dynamiek. Eigenlijk is die zin een verkeerde verwijzing, want voor een dynamiek moeten er minstens twee dingen zijn. Maar dat is juist het punt: een Manifestor is in z'n eentje al een dynamiek op zich.

Afgezien van het feit dat ik de afgelopen tijd twee keer iets probeerde af te spreken met twee verschillende Manifestors en voor mijn gevoel beide keren afketste als een steentje op een metalen oppervlak - jup, les geleerd, ik moet ze niet iets vragen maar puur informeren wanneer ik beschikbaar ben - ken ik niet zoveel Manifestors. En als ik ze wel ken, 'ken' ik ze ook niet echt. Het fascineert me, en ik word er een beetje zenuwachtig van. Aangezien ik een controlfreak ben, wil ik een Manifestor graag kunnen vatten, omdat ik er ook één wil zijn - hé, ik geef het gewoon toe! - en daarom schrijf ik erover. Heb ik toch nog een beetje controle, he? Dat is hoe de meeste mensen zich trouwens voelen over Manifestors. Afgezien van dat schrijven, dan.

Het schrijven over een Manifestor is een uitdaging. Het gaat tegen mijn natuur in. Een continue dans in het moment van hem het tegenovergestelde laten doen dan ikzelf zou doen, kraakhelder, doordringend richting geven aan zijn ambitie en - bam, impact, niet inspelen op wat er gebeurt maar van binnenuit creëren en mensen shockeren. Er is geen vertraging in manifestatie, geen omweg via overgave, geen Wet van Aantrekking die alles een vorm geeft op een synchronistische manier die verrast (wat mijn eigen weg is), geen eindeloos door willen werken aan om het even wat (wat ik zelf graag doe als Generator), geen tevredenheid met een ondergeschikte rol (wat ik prima vind als de regels maar kloppen), maar een licht ontvlambaar rechtvaardigheidsgevoel, gericht op vrijheid en integriteit en zoekend naar manieren om de wereld een betere plek te maken, zoekend naar mensen die gemanipuleerd kunnen worden, die kunnen luisteren naar vernieuwende, geniale ideeën. En de angst de identiteit te verliezen, om onvrij te zijn, om een intieme connectie aan te gaan vanwege afwijzing uit het verleden...

(Dit alles geldt trouwens niet per se voor alle Manifestors, het zijn sleutelwoorden uit de chart die ik van hem heb gemaakt, en een paar kernwonden.)

Bij deze informeer ik het universum dat ik het leuk zou vinden om meer (nieuwe) Manifestors in mijn leven te hebben, zodat ik over hen kan leren. Want ik ben deze paar maanden érg nieuwsgierig! Hallo poort 11 die aansluit op mijn 56 :)

Oh, verstand toch, nu heb je me verleid om de strategie van de Manifestor op me te nemen, in plaats van gewoon stilletjes af te wachten. Ach ja. Als het maar goed voelt.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen