vrijdag 17 februari 2017

Hoe het is om een Pure Generator te zijn

Ik heb de afgelopen tijd veel meegemaakt (oh goh) en zit nu weer even met de stekker in het stopcontact, zogezegd. Niet dat mijn batterij leeg was en ik totaal uitgeput. In feite voelde ik me energiek, rustig en in balans. Maar het was toch tijd om te regenereren. Om opnieuw in te pluggen op de levensenergie. Dat was wat mijn lichaam wou, en ik gaf er gehoor aan.

Zonet had ik een moment van ehm... [taalklier-error] puur niets. Van alles op me af laten komen. Mijn lichaam en energie voelen zonder gedachten, zonder oordeel, en dit alles laten imploderen, me er totaal aan overgeven. Ik zette mijn aura in de 'Generatorstand'. Een Generatoraura beweegt van buiten naar binnen. Het omhult en omhelst, zoemend en bruisend van energie, en brengt alles naar de kern. Alsof ikzelf een zwart gat in het midden ben, dat eindeloos deze energie blijft opzuigen. Probeer het maar eens te voelen, als je een Generator bent. Ontspan je aura. Laat alles over je heen vallen, als een golf water die een kuil vult. Geef je over.

Ik hoefde dat maar één seconde te doen, en er kwam een nieuwe creatieve impuls. Al die energie moest tenslotte ergens heen, ergens toe leiden, want energie gaat nooit verloren. Dat is één van de wetten van het universum.

De strategie van de Generator is: wacht. Wacht op de prikkel waar je een respons op voelt, en kom dan pas in actie. Maar het is een misvatting dat een Generator alleen kan reageren op iets in de wereld buiten hen. Ja, dat 'hen' is grammaticaal correct: jeej voor neutrale voornaamwoorden! Die impuls kan mentaal zijn, een gedachte, een verlate reactie op iets dat je vandaag ergens hebt gezien of gehoord. Het kan van binnenuit komen, uit je eigen energiesysteem. Het kan een reactie zijn op een gevoel, een emotie, een vraag van iemand anders, een appèl in wat voor vorm dan ook, een herinnering, etcetera.

Ik zal over mijn eigen ervaring met de Generatorstrategie vertellen. NB: er zijn twee soorten Generators, en deze blog gaat over de Pure Generator, die geen motor met de keel verbonden heeft zoals de Manifesting Generator wel heeft, en die dus minder continu iets manifesteert, maar voortdurend genereert. Dit is vooral een reflectie van hoe ik als Pure Generator in elkaar zit, met mijn kanalen (mutatie, ritme, transformatie, perfecte vorm) en gedefinieerde centra (sacraal, milt, G, wortel), dus het zal niet precies zo gelden voor iedere Pure Generator. Maar ik kan pas generaliseren nadat ik mezelf helemaal heb begrepen. Een Generator is tenslotte een navelstaarder pur sang, vooral met een profiel in het onderste hexagram. 'Wie ben ik?' is de vraag waar je leven om draait als Generator. Tijd om het schuldgevoel daarover de deur uit te werken! Tijd om tijd voor jezelf te nemen, en eens stil te gaan zitten.

Daar gaan we, mijn ervaring met de strategie van 'wachten'. De Manifesting Generator kan meelezen, als die daarvoor het geduld heeft. Maar misschien dat die al afhaakt bij de volgende zin.

Zodra ik met lege handen ga zitten en me overgeef aan het moment, aan het niets-doen, gebeurt er iets wonderbaarlijks met mijn energie. Die reset zich. Die komt tot rust en stemt zich af op het Leven zelf. Er is een moment van stilte, roerloosheid. Mijn sacrale centrum zendt levensenergie door al mijn lichaamscellen, door al mijn meridianen, en mijn lichaam is in een staat van alerte ontspanning, klaar voor de volgende activiteit. Dan kan er iets nieuws ontstaan. De stilte voor de storm, die vanzelf losbarst. (Kanaal van mutatie.) Het is niet zo dat ik die storm zelf ga zitten ontwerpen. Ik ga niet iets bedenken om te doen. Nee, ik heb zin om iets te doen. Ik weet waar ik heen moet gaan, wat de weg van zelfliefde is en wat bij me past (G-centrum). Mijn lichaam, mijn hele systeem, licht op bij het gevoel van een bepaalde activiteit. (Dit is het bewustzijn van mijn blije milt.) Maar die intuïtieve gewaarwording van het hoe en wat van 'zin ergens in' is niet eens nodig, net zomin dat dit kompas van de G nodig is voor een Generator. Je hoeft alleen maar de natuurlijke neiging van je lichaam te volgen.

Je kunt blind en doof en zonder gevoel in je zenuwen nog een respons voelen. Het gaat niet om 'iets van buitenaf' waar je op moet wachten. Het gaat erom dat je sacrale centrum opengaat, en dat je lichaam beweegt.

En er is altijd iets om op te reageren voor een Pure Generator. Je hoeft niet ergens op te wachten. Weet je nog, dat aura? Dat omhelst dus alles. Het slurpt alles in zich op als een spons. Met andere woorden: er hangt continu, altijd, voortdurend, van alles in dat aura waar je nog op kunt reageren. Soms doe je het direct, in het moment, soms zit je inbox even vol, hangen de mailtjes even in de 'cloud' en komen ze later binnen, en kun je er dan op reageren. Je open centra en open poorten zijn de receptoren die allerlei informatie van buitenaf aan het verwerken zijn, en sommige signalen daarvan bereiken je sacrale centrum na een tijdje en zetten die 'aan'. Op het juiste moment (dat is eigenlijk mijn kanaal van ritme) komt er een impuls vrij uit het sacrale centrum. De respons. Het gaat openen, draaien en energie opwekken, brengt je lichaam in een staat van activiteit, en als je dan doet waar je zin in hebt, kun je die energie optimaal gebruiken. Dit kun je de hele dag door doen. Zelfs als je pauze hebt, ga je er nog mee door. En op een gegeven moment is de energie op. Dat is voor mij even duidelijk als het verschil tussen dag en nacht, regen en zon, kraan open of kraan dicht - het is geen giswerk. Mijn lichaam kakt in als een robot die op standby wordt gezet. Pwiew, power down... Tijd om te gaan slapen. Niets meer aan doen.

Het is allemaal supersimpel geworden, toen ik eenmaal over dat hobbeltje van de eerste 3,5 jaar deconditioneren ben heengegaan.

Je ziet, mijn sacrale centrum werkt op een bepaalde manier, omdat het verbonden is met specifieke centra via specifieke kanalen. Mijn energie werkt in pulsen: die staat aan of die staat uit. Andere Generators zullen eerder cyclisch werken, en iets af moeten maken voor ze kunnen stoppen, of ze hebben eerder het gevoel dat ze gaandeweg kunnen meten op welk moment de concentratie op is. Maar - jeej, hier komt de generalisatie - dat 'nietsdoen' en de daaraan gekoppelde creativiteit uit de eerste alinea geldt voor iedereen. Nietsdoen is een vaardigheid die het leven van elke Generator met zo'n 100% zal verbeteren. Wu wei, heet het. Het is de ultieme spirituele praktisering van de Generator, en de enige die die echt nodig heeft. Vergeet alle andere spirituele shit. Vergeet dat je je moet disidentificeren met alle gedachten en emoties en dat je een eeuwig, hoger zelf hebt dat in jouw lichaam tot expressie komt. Vergeet dat je vrije wil hebt en je leven kunt manifesteren, probeer niet uit te vogelen wat je ook alweer wilt creëren. Vergeet dat je jezelf leert kennen in relatie met anderen en dat alles om je heen een spiegel van jouzelf is. Dat is allemaal spirituele propaganda voor de andere types (rara, welke hoort bij welke?*) Voor een Generator is het doktersadvies gewoon zijn, in overgave aan het moment, zonder iets te gaan zitten regelen. En dan te reageren op waar het Leven je naartoe wil brengen. Je lichaam weet de weg. Je lichaam is afgelijnd op dat hogere zelf, je verstand hoeft alleen maar uit de weg te gaan.

Haha, 'alleen maar'. Want natuurlijk zijn al die andere dingen in je leven ook relevant, al die gedachtespinsels en disidentificatie en vrije wil en manifestatie en spiegels in andere mensen, etcetera. Al die dingen maken het leven van een Generator moeilijk, en te zeggen dat je alleen maar hoeft te 'wachten' en 'responderen vanuit je innerlijke autoriteit' is onvolledig. Ik ga je een geheimpje verklappen: jouw energiesysteem transmuteert energie. Je bezit de vruchtbare bron van het leven, de kracht van destructie en creatie, die het oude in zich opneemt, en het nieuwe geboren laat worden. Als jij braaf je aura gaat zitten inademen, in plaats van gespannen te proberen iets van binnen naar buiten te werken omdat dat 'moet', en jezelf in jezelf laat imploderen, geef je je sacrale centrum de kans om de energie uit de wereld om je heen op te zuigen en om te zetten in nieuwe creatie. Dat is wat een Generator doet. Daarom kan hij ook duurzaam voortbouwen aan iets. In voortdurend contact met wat er is. Dit neemt hij diep in zich op, en hij zet het om in nieuwe energie, nieuwe creatie. Best magisch, als je er zo over nadenkt. Als een motor die werkelijk álles als brandstof kan gebruiken. 

Als je iets wilt doen om toch de controle te hebben over wat je manifesteert en waar je heen gaat, doe dan schaduwwerk. Met name op het thema 'autoriteit' - want alles wat je 'moet' van iets of iemand buiten je maakt je een slaaf en dat is niet waarvoor je energie bedoeld is. Schaduwwerk houdt je geest bezig, het geeft je wat te doen als je gefrustreerd bent, en het reset je energiesysteem. Je aura maakt dan ruimte vrij voor nieuwe dingen, vibraties van een hoger kaliber, die meer wenselijke situaties zullen aantrekken. Win-win-win-win. 

En daarbij houdt het niet eens op. 

De beloning van dit alles is dat je in een voortdurende staat van kalme extase verkeert, als een innerlijke glimlach, een flirt met het leven. Dat heet, in jargon, ook wel 'tevredenheid'. Maar het is vele malen lonender dan dat. Het is mindblowing en het is sexy en het is ongelooflijk en wonderbaarlijk en ontroerend en intens. Het is leven.

Eén kanttekening: als je dit gaat doen, als je besluit je strategie en innerlijke autoriteit te volgen, pas dan op. Het kan zijn dat je je leven helemaal moet omgooien omdat je ineens zoveel creatieve energie aan het vrijmaken bent, dat je van de weeromstuit niet weet wat je ermee moet doen! Mijn advies: doe nóg meer van wat je al doet, want je bent ervoor gemaakt om de hele dag bezig te zijn met wat je leuk vindt! De wereld ziet het misschien niet meteen (je bent immers een Pure Generator, geen manifesterende), maar die aandacht, die link tussen jouw creativiteit en de expressie ervan, komt vanzelf. Je bent het kloppende hart van de samenleving. Op jouw energie is alles op deze wereld gebouwd. Je bent het leven dat zichzelf leeft, met jou als toeschouwer op de eerste rang.

Tijd om je te verwonderen over de reis!

Of niet, als je daar geen respons op voelt. Ik bedoel, boeie. Je moet niks. Aan jou de macht om dit te accepteren of af te wijzen, als een koningin op haar troon, die al haar onderdanen naar haar toe laat komen en vervolgens 'ja' of 'nee' mag zeggen, en elke keer dat ze 'ja' zegt, nieuwe levenskracht geboren laat worden die haar hele rijk zal bevruchten. 

*In genoemde volgorde: Reflector, Manifestor, Projector. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten