woensdag 11 januari 2017

Wet van Aantrekking en Generator zijn (Human Designblog)

De Wet van Aantrekking lijkt misschien de strategie van de Generator (/Projector/Reflector) tegen te spreken. Aangezien de manier waarop de WvA meestal wordt begrepen is: creëer je leven door dingen actief aan te gaan trekken. Dit wordt ook wel 'manifestatie' genoemd. En manifesteren is toch het tegenovergestelde van de Generator?

Maar de WvA sluit juist perfect aan bij Human Design. Het heeft een tijdje geduurd voor ik op die conclusie uitkwam, aangezien ik beide op de verkeerde manier gebruikte en me dus inderdaad gedroeg als Manifestor. Met mijn verstand probeerde ik uit te vogelen wat ik wilde, waarna ik dat door affirmaties in mijn leven probeerde aan te trekken. Dat is een bedekte vorm van 'initiëren', precies datgene waar een Generator niet voor gemaakt is.

Ik trok gelukkig niet datgene aan dat ik wilde manifesteren, maar eerder het tegenovergestelde. Dat voelde als een ongewenst resultaat, maar toen ik daar schaduwwerk mee ging doen, ontdekte ik de onderliggende positieve intentie. Je ego wil je tenslotte alleen maar beschermen, je weet wel, dat verhaal.

Toen ik dat eenmaal duidelijk had, en mijn prioriteiten afgelijnd had, kon ik me wat meer ontspannen. Ik ontdekte hoe de WvA en de Generatorstrategie wél werken. Een Generatoraura trekt aan. Het is ontworpen om aan te trekken. Het is open en in staat om de direct omgeving te omhelzen, en aan de rest van de wereld een soort van lokroep uit te zenden: 'kom naar mij, kom naar mij!'

Hoe die lokroep tot stand komt? Daar komt de WvA in het spel, en de rest van de 7 hermetische principes (de wetten waarop dit universum gebaseerd is). Wij bestaan uit trillingen. We hebben niet één trilling, maar zijn een verzameling trillingen. Eén trilling ten opzichte van alles in het universum dat je maar kunt bedenken. Het gelijke trekt het gelijke aan, dus als je in de trilling 'machteloosheid' ten opzichte van 'werk' vibreert, trek je werksituaties aan waarin je machteloos zult zijn. Sommige trillingen zijn hoog (positief), andere zijn laag (negatief). Daardoor kun je bijv. ten opzichte van relaties een hoge trilling hebben, terwijl je een lage vibratie hebt ten opzichte van werk.

Dat is de lokroep van het Generatoraura. Je trekt dus zowel dingen aan die je als positief als die je als negatief zult ervaren, op basis van je trilling (kort gezegd).

Dan komt de innerlijke autoriteit in het spel: dat centrum waar je op kunt vertrouwen om beslissingen mee te maken als Generator. Het sacrale centrum of het emotionele centrum.

Heb je je wel eens afgevraagd waarom je dingen aantrekt waar je een 'nee' op kunt voelen? Volgens de WvA kun je toch juist alleen de dingen aantrekken die je in je leven wilt?

Het punt is, dat je ook trillingen in je hebt die op onbewust niveau dingen aantrekken die je NIET in je leven wilt. En daar voel je dan ook een 'nee' op.

Maar daar is het nog niet klaar mee. Want als je niets met die informatie doet, blijf je datgene aantrekken waar je een 'nee' op voelt. Dat schiet niet echt op. Ik heb gemerkt, dat wanneer ik naga welke weerstand in mij iets aantrekt wat ik juist niet wil, er heling en verhoging van zelfliefde optreedt. Dat heet 'deconditioneren'. Alle conditioneringen trekken namelijk iets aan in je leven, vooral als je een Generator bent, want een Generator leert op die manier zichzelf kennen. Dat is z'n levensdoel: zichzelf leren kennen. Alle dingen waar je een 'nee' op voelt dus gewoon maar links laten liggen, is daardoor een gemiste kans om jezelf te leren kennen als Generator. Waarom heb je dit dan aangetrokken?

Hoe te deconditioneren?

Dit ga ik niet uitleggen, aangezien anderen dat werk al voor me hebben gedaan. Ik ben ervan overtuigd dat elk trauma dat je hebt opgelopen uit dit leven komt, en waarschijnlijk je kindertijd. Daar komen alle conditioneringen vandaan - ervaringen uit vorige levens kunnen hiermee resoneren omdat ze dezelfde trilling hebben, maar zijn niet de oorzaak van de conditionering, aangezien je ziel graag kiest om bepaalde lessen steeds op dezelfde manier te leren (als het werkt, dan werkt het, tenslotte). De Helende Reis van Brandon Bays of het Completion Proces van Teal Swan zijn goede tools om hiermee te werken. Zo reis je naar de kern van het probleem, en zie je het deel van jou dat nog vastzit in het verleden, dat zichzelf probeerde te beschermen en zichzelf daardoor energetisch vastzette, in plaats van door de ervaring heen te stromen. Zo heel je die zogenaamde 'punten van aantrekking'. Schuld bestaat niet: ook dat is een manier waarop het ego zichzelf probeert te beschermen, een laagje om de ui. Al deze laagjes kun je afpellen, waardoor je op het punt van aantrekking uitkomt. Dat is de vibratie die datgene aantrekt dat je dus niet in je leven wilt. In het voorbeeld van machteloosheid rondom werk: bijvoorbeeld een situatie van jou als tiener waar je een baantje moest zoeken, want anders zouden je ouders je niet waarderen, maar waar je nog niet klaar voor was. Met als gevolg dat je nu steeds datzelfde soort werksituaties aantrekt, of juist helemaal geen werk waardoor je je ook nog eens schuldig voelt (dat laagje om de ui).

Op die manier creëer je als Generator je eigen leven: door schaduwwerk te doen. Maar dat is geen probleem, want een Generator leert zichzelf graag kennen. Door naar binnen te reizen (bij voorkeur door naar je navel te staren) los je alle weerstanden op, waardoor je leven zich vanzelf in optimale vormgeeft in de wereld om je heen. Stel je voor dat je dat allemaal zélf moest vormgeven! We kunnen nog blij zijn dat we geen Manifestor zijn!

PS: overigens kun je als Generator ook dingen aantrekken en er een 'ja' op voelen die onwenselijk uit blijken te vallen. Dan kun je eveneens je favoriete navelstaar-proces toepassen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen