maandag 12 december 2016

Wat ik eet als ik ongesteld ben

Ik heb van die dingen die ik per se moet doen op de eerste dag dat ik ongesteld ben (goh ja, ik heb echt poort 5). Chocola eten is daar één van. Kamillethee drinken een tweede. Een warme kruik een derde. En verder heb ik linzensoep nodig - ik weet niet waarom, maar er zal wel één of ander stofje in zitten dat goed tegen de krampen is. Magnesium bijvoorbeeld. Dat zit in chocola en dadels, en in nog wel meer dingen, zoals amandelen en groenten en weet ik veel. Dus daar eet ik dan maar lekker veel van. En verder heb ik vandaag lekker twee pijnstillers genomen want ik voelde aan alle kanten dat ik anders weer door de hel zou gaan en daar had ik niet zo veel zin in. Dat louteringsritueel met het naar de pijn toe ademen als een barende vrouw doe ik de volgende keer wel weer.

Ontbijt
Havermout met chiazaad, amandelmelk, cacaonibs, banaan, notenpasta, jam en maple syrup. En vrouwenthee met o.a. hibiscus en kamille. 

Lunch
Linzensoep met pompoen en tomaat.


Snack
Twee van deze jongens. Ugh, niet zo'n sterke maag vandaag door die pijnstillers. Of misschien komt het door de poedersuiker die ik bovenop had gestrooid. Maar hier werd ik flink misselijk van. Ik had beter wat extra soep kunnen nemen.


Avondeten
OMG. Opgerolde lasagna, spinazie, cashewkaas, bruine rijstpasta en tomatensaus. Van dit recept. Goddelijk. Zo goddelijk dat ik het eerst moet delen in deze blogvoordat ik het op heb. Want ik kan niet zo goed iets gewoon 'hebben' zonder het te delen: mijn spirituele huiswerk voor deze week. Laat ik dan nu mijn laatste rolletje aansnijden voor ik niets meer overheb om te hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen