zondag 11 december 2016

Vergelijken voor overeenkomsten

Ik las een mooie blog van Teal Swan - onee, komt ze weer met die Teal Swan waar ik niks mee heb, denken nu vast een paar mensen - dat ons ego geneigd is om te vergelijken. Vooral om de verschillen te vinden. Want ons ego is onze afgescheidenheid, ons perspectief dat losstaat van de eenheid. Als je dat drukke ego gebruikt om in plaats daarvan de overeenkomsten tussen jou en anderen te vinden, zegt Teal, dan voel je je meteen een stuk minder alleen. Ik ging dat prompt doen en het was behoorlijk leuk. Ik heb mezelf zelfs vergeleken met mijn brownies, want je kunt overal overeenkomsten in vinden. Een zoet lichtlaagje bovenop, maar een stevige donkere basis eronder. Zoiets. Overigens waren die brownies niet mijn avondeten, want ik had ├ęcht zin in frisse sla.

Snelle salade voor als je brownies hebt gegeten en behoefte hebt aan iets fris: in de pan geroosterde kikkererwten met currypoeder (pas op: ze poppen de pan uit, en gaan achter het fornuis liggen waar je nooit schoonmaakt), sla, bosui, olijven, citroensap, chilipeper, spirulina en sesamzaadjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten