zaterdag 17 december 2016

Heling van mijn 1e chakra

Ik ben de laatste tijd zo bezig met het verhogen van mijn trilling en 'de hoogte in gaan' dat mijn aandacht als vanzelf weer terug naar de basis gaat. Om te kijken hoe het daar eigenlijk ervoor staat, en of alles wel is geïntegreerd in mijn fysieke lichaam en realiteit.

Ik ging gisteravond in bed in meditatie en zag mijn 1e chakra volledig gevuld met melkwitte vloeistof, vermengd met rood. Er dreven allemaal kleine grijze baby's in. 'Het kind met het badwater wegspoelen', kwam bij me op, maar verder kon ik er niet veel mee. Ik gaf het tafereel en alle gevoelens die het bij me opriep onvoorwaardelijke aandacht. Toen viel ik in slaap.

Vanmorgen tijdens mijn boswandeling kwam het weer naar boven. Nu begreep ik het. Ook al ben ik krachtig en gegrond, er zitten beschadigde kindjes in mij die geheeld mogen worden, en continu goed gronden, zorgt ervoor dat ze daar maar wat verdrinkend ronddobberen. Ik focuste me één voor één op deze baby's. De eerste was bang, klein en onveilig en wilde graag omarmd en gezien worden, tot die oploste in mijn hart. Het badwater werd iets rozer. De tweede was ook bang, maar dat was een bozere angst, en die wilde gevoeld worden en vloeide toen weg via mijn voeten (eigenlijk weet ik niet meer precies hoe dat ging). Het badwater werd roder. Bij de derde werd het 'badwater' bloederig en veranderde de baby in een monster, om me af te schrikken. Ik bleef mijn aandacht erop focussen. Dit was mijn neiging om de verantwoordelijkheid voor anderen te nemen, ze te 'dragen' (toestaan dat ze een 1e chakrakoord bij me maken zodat ze afhankelijk van me worden). Het mee-lijden. Deze wilde niet omarmd worden, want dat zou ook mee-lijden betekenen. Ik hoefde er alleen maar mee te zijn, een tijdlang. Een oefening in compassie. Op het moment dat ik die opviste, werd mijn chakra helemaal helder rood en was die weer in balans. De witheid was namelijk als een soort 'emotionele pus' die de baby's in mijn 1e chakra uitscheidden. Die laatste baby activeerde een samentrekking in mijn borst, waar ik een tijdje mee rondliep in het bos. Er kwamen mensen aan en ik had de neiging om rechtsomkeert te maken om ze te vermijden. Dat deed ik dus, want in de eerste plaats luister ik naar mijn instinct en emoties. Toen ging ik voelen waarom. Ik kreeg de boodschap dat ik wegliep voor mijn eigen angst - de angst om ze energetisch te gaan 'dragen'. Die angst verwelkomde ik. Bij de volgende mensen die ik tegenkwam was ik iets neutraler, en toen sloeg het om en verdween dat verkrampte gevoel in mijn borst weer.

Oké, wat heb je zojuist gelezen?

Het eerste chakra staat voor onze basis, onze veiligheid en ons contact met de materie. In de eerste anderhalf (volgens mij, kan ook iets meer zijn) jaar van ons leven zijn we deze aan het ontwikkelen. Als dit proces niet helemaal goed gaat doordat deze basis niet werd gegeven door onze ouders, worden de emoties rond die gebeurtenissen daar opgeslagen, die we innerlijk kunnen waarnemen in de vorm van dat beschadigde kindje. Dit is een blokkade die de werking van dat chakra belemmert. Dit is vooral fysiek voelbaar, omdat we op die leeftijd mentaal nog niet ontwikkeld waren. Je kunt deze oude trauma's - die iedereen heeft, want welke ouder kan z'n baby nou elk moment de aandacht geven die het nodig heeft, soms moet een ouder ook wel eens plassen of zo - helen via dit soort innerlijk werk. Ze komen naar boven wanneer je er klaar voor bent om ze te helen, wanneer ze getriggerd worden. Op eerste chakraniveau ben ik weer in balans gekomen, en kan ik alles volledig dragen wat ik heb meegemaakt.

Ik heb een overvloed aan schrijfmateriaal van alle transformaties die ik heb beleefd, die er vandaag, morgen en overmorgen nog lekker uit kan stromen op die geweldige transit van poort 11, die mijn hongerige 56-je inmiddels helemaal verzadigd heeft. Je zult merken dat de toon van mijn blogs is veranderd, misschien ga ik uitleggen waarom, misschien niet, want ik vind dit delen nu heel kwetsbaar, en dat is precies waar ik over wil gaan schrijven.

Transit: zon in 11.4, de leraar ;) Afgelopen drie dagen veel interne ideeën (lijn 1 t/m 3), dus nu kan ik ze externaliseren volgens mijn S&A.

Mijn chart: zie dat hongerige 56-je dan!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen