vrijdag 18 november 2016

Vrouwelijke & mannelijke energie

Oké, soms schrijf ik wel een beetje ondoorgrondelijke blogs, als ik ze zo teruglees. Ik zit dan zo in mijn verhaal, dat ik het er zo snel mogelijk uit wil hebben, en ik me niet helemaal kan voorstellen of er misschien nog een inleiding nodig is, of een verklarende woordenlijst, of nazorg, of de realisatie dat ik misschien maar beter helemaal niet op 'publiceren' had kunnen klikken, wat dat betreft. Ik heb mezelf daar laatst toch een paar keer goed in tegengehouden, ai ai, maar goed ook, dat hoefde de wereld helemaal niet te weten. Die behoefte aan aandacht ook! Zucht. En voor mezelf schrijven, zonder iemand anders om me op af te stemmen... hallelujah. Open keelcentrumtroubles!!

Maar goed, daar wilde ik het helemaal niet over gaan hebben. *focus*

Ik zit in een heftige tijd. Dat wil zeggen: het wildwaterbaangevoel. Best leuk, zo lang ik goed in mijn bootje blijf zitten. (Strategie en autoriteit jwz.) Er gebeuren in rap tempo allerlei transformerende dingen. En aangezien ik het kanaal van mutatie heb, zijn dat gróte dingen. En dat viel lekker samen met die intense supermaan. Alsof ik eindelijk mijn zevenmijlslaarzen heb aangetrokken in plaats van mezelf onder de duim te houden. (See what I did there?) Sowieso gaat (zelf)heling steeds sneller naarmate je er langer mee bezig bent. Je energieveld is dan namelijk zo schoon en flexibel dat je energiestroom en liefdevolle aandacht belemmeringen als een loep uitvergroten en verbranden. En dat biedt weer ruimte aan diepere lagen van heling. Zoals kern-dingen uit je jeugd of vorige levens. Dingen waarin je jezelf al veel te lang onder de duim houdt.

Ik heb eindelijk de slag te pakken van de Wet van Aantrekking. Sommige dingen manifesteer ik heel snel, zoals inspirerende contacten, groene stoplichten, voedsel en synchronistische heling. Andere dingen kosten wat meer tijd, zoals mijn gezondheid en inkomen. Afgelopen week zat ik in zo'n bewust veld door die inspirerende contacten, dat ik een gezondheidsthema wel aan móest gaan. Het wond er verder ook geen doekjes om. In het kort: ik zat in de trein en viel bijna flauw van menstruatiepijn. Voor de goede orde: flauwvallen van pijn is een fysieke reactie die optreedt als de pijn te ernstig is om nog bewust bij aanwezig te zijn, en het gaat meestal gepaard met kokhalsneigingen en andere manieren waarop je lichaam overtollige balast wil lozen. (He lekker.) Meestal zorg ik voor mezelf door pijnstillers te nemen, maar deze keer was ik er te laat bij. Door de loep van bewustzijn die ik hierop zette - ik plaatste het op facebook - kon ik niet anders dan dit te helen.

Een heel proces. Gesprekjes met mijn baarmoeder. Meditaties. Volle maan. Artikelen lezen. Zelf-Reading. Reading van iemand anders. Etc. Alle zeilen erbij.

Het komt erop neer dat ik meer vrouwelijke energie mag toelaten in mijn 2e chakra. (Sacrale centrum.) Ik heb daar veel mannelijke energie - daarom ben ik ook zo'n goed in het volgen van mijn innerlijke autoriteit, die hakt daar knopen door en bewaakt mijn grenzen. Maar de vrouwelijke energie mag daaronder nog wel wat meer aandacht krijgen. Ik hoef niet overal mee te vechten op aards gebied! Ik mag ook passief toelaten. Als ik mijn grenzen dan niet voel doordat ik in mijn 'please'-valkuil val: soit. Trial en error. Dit komt ook overeen met Human Design. Mijn onderste gedefinieerde centra doen hun eigen ding wel: daarin mag ik meer loslaten dat mijn behoeften door iemand anders worden vervuld, en verzachten in het niet-weten, het gewoon 'zijn'. De strategie van de pure Generator. Met lege handen zitten wachten op de puls van het volgende. En van daaruit mijn sacrale centrum volgen.

Deze vrouwelijke energie is dan wel weer sterk aanwezig in mijn bovenste chakra's: daar laat ik van alles toe en ben ik vol compassie omtrent mentale concepten en gesprekken. De mannelijke energie mag ik daar juist wel weer naartoe brengen. Als een zwaard dat tot de kern prikt. Ik mag wel wat zekerder worden als ik me uitspreek. Dit komt juist ook overeen met mijn open centra bovenin mijn Human Design-chart: ik mag meer vertrouwen op mijn onderscheidingsvermogen en wijsheid, en zekerder zijn dat mijn woordgebruik helder is en me vrijer voelen in de creatieve vorming van beelden en concepten. Dat is mijn leerschool in dit leven: formuleren gaat met trial en error. Ik leer het wel. En ik kán het ook. Niet op een gefixeerde manier - ik heb de bovenste centra immers open - maar wel op een zuivere manier. Door de openheid van die centra als spiegel te gebruiken voor de energie van de ander. Aan de ene kant is mooie verhalen formuleren iets waar ik veel complimenten over krijg, aan de andere kant is het iets waar ik echt in kan 'zwemmen'. Tijd dus voor de focus van de mannelijke energie. Zwemmen is oké, als ik maar niet kopje onder ga. Ik heb een strategisch verstand: dat kan zich focussen op veel verschillende manieren.

Een stukje combi-Human Design & energetische Reading pour vous.

De meest praktische manier om die mannelijke en vrouwelijke energie in mij in balans te brengen: kijken naar mezelf in de spiegel, zonder kleren, en voelen wat ik dan voel. Super simpel en zo helend.  Liefde naar de vorm. Want het hartchakra zit middenin en alles. Dit kwam voort uit de wederzijdse Reading van vandaag in de les. (Nog 1 les en ik heb mijn certificaat!)  (Maar ik kan nu al Readings geven hoor, dat is ook maar een papiertje joh.)

Zo, nou heb ik echt mijn best gedaan om er een logisch verhaal van het maken. Dit is dus een voorbeeld van de intensieve transformaties waar ik het in het begin van deze blog over had. Er zijn er nog wel meer, dus wellicht ga ik daar andere blogs over schrijven. Lekker duidelijke zinnen. Super goed. Ben ik klaar? Ik geloof van wel. En... stop.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen