maandag 21 november 2016

Manifestatie

Aangezien ik heb uitgedokterd hoe manifestatie werkt* als je een Generator bent, hier een blog over de voortgang daarvan. Sommige intenties worden razensnel gemanifesteerd. Andere dingen hebben meer tijd nodig. Dat komt door verschillende factoren: kosmische timing, mijn eigen helingsweg, maar vooral ook doordat wat ik écht wil diep in mijn hart de prioriteit heeft.

Ik heb een tijdje geleden de intentie gehad om meer met yoga te doen. De volgende ochtend hielp mijn eigen lichaam me ermee door de ochtendgroet beter uit te voeren. Ik ging verder niet zelf op zoek naar yoga, maar liet het naar me toekomen. Dat is tenslotte de Generatorstrategie. En gisteren, 3 weken later, kreeg ik een tijdschrift vol met yogaposes van mijn moeder. Ze vroeg ongeveer 6 keer of ik het van haar wilde hebben, anders nam ze het weer mee. Ze heeft een emotionele autoriteit, dus dat ging een paar keer heen en weer, aangezien ik uiteraard van jongs af aan heb geleerd haar te pleasen, en dus met haar heen en weer ging. Haha. Zucht. Pas toen ik me realiseerde dat ik het universum zelf had gevraagd om meer informatie over yoga, viel het kwartje. Ja, natuurlijk wilde ik dat tijdschrift hebben! Kijk een gegeven paard niet in de bek en alles. Zo grappig hoe ik mogelijkheden tot groei niet herken omdat ze nieuw zijn. En dat het loont om goed stil te staan bij alles wat op mijn pad komt.

Soms is die flexibiliteit om in te spelen op de mogelijkheden in het moment, precies wat ik nodig heb. Ik had een positieve respons bij het doen van een leverreiniging. Ik weet intuïtief dat dit precies is wat mijn lichaam nu nodig heeft om verder te helen. Ik heb het emotionele en energetische werk gedaan, zowel op huidgebied als op menstrueel gebied. Ik heb mijn dieet volledig afgestemd op de behoeften van mijn lichaam. Vegan, glutenvrij, suikervrij, veel groente, water en fruit, zo weinig mogelijk E-nummers. Dus de logische volgende stap is om de oude afvalstoffen die mijn lichaam heeft opgeslagen uit mijn systeem te werken. Eerst vond ik het een goed idee om een heuse leverreiniging te doen waarbij je bitterzout inneemt en een reinigend drankje om de leverstenen eruit te persen in twee dagen tijd. Ineens kwam daar een shift in. Ik kan het ook anders doen. Mijn lichaam is zó gevoelig dat zulk soort ingrijpende detoxprocessen al snel teveel zijn. Ze zijn niet ontworpen voor hooggevoelige lichamen zoals die van mij, zegt mijn intuïtie. Ik heb een zachtaardiger manier nodig. Dus laat ik dit met energie helen. En heel veel water 's ochtends en water met citroensap drinken, appels eten, appelciderazijn, bietensapjes etcetera... Dat is genoeg, vertelt mijn lichaam me. Ik geloof er eigenlijk niet zo in dat zo'n ingenieus zelfreinigend bouwwerkje als je lichaam het nodig heeft om een ingreep van buitenaf te krijgen om dingen los te trekken. Een gezond lichaam kan het zelf afvoeren. Dus dit is innerlijk werk wat ik kan doen, door mijn lichaam precies de lichaamsbeweging, frisse lucht, voeding en andere prana te geven die het nodig heeft. Zoals yoga. Ik heb vanmorgen een serie gedaan die meteen al heel veel deed.

Verder ben ik mensen om me heen aan het manifesteren. Dit schijnt de prioriteit te hebben over andere dingen, zoals het creëren van een eigen inkomen. Dat komt omdat de wens die in de kern van mijn hart zit, is om in een gemeenschap te leven met gelijkgestemden. Dit is ook in deze tijd de meest belangrijke focus nu het systeem zo instort - gekatalyseerd door Trump. Dus komen er vooral gelijkgestemden op mijn pad, en verdiep ik de band met degenen die al in mijn leven waren. Dat inkomen is minder belangrijk, en zit op een parallel spoor van heling.

Ik ben op dit moment bezig mijn blokkades rond het uitgeven van geld op te lossen (die rond het ontvangen heb ik al opgelost). Maar ja, als je geld ontvangt en hebt, en het niet kunt uitgeven, is er ook geen reden om het geld te hebben en krijg je er ook niet veel van. Dus voor mij is leren geld uit te geven aan de dingen die ik nodig heb om het leven ten volle te ervaren - ook al lijkt het 'luxe' volgens mijn calvinistische conditioneringen - het medicijn. Dat betekent dat ik vanmiddag een hele leuke tijd ga hebben met het doen van boodschappen. Ik ben nu al aan het visualiseren wat ik allemaal voor lekkers voor mezelf ga kopen. Zoals van die rauwe crackertjes voor 3 euro. En zo'n klein bakje medjooldadels voor 2,50. En één pak glutenvrije muesli voor 4 euro. En alles voelen wat ik voel als ik al die dingen in mijn mandje stop, en dat helemaal toelaten en boos door de supermarkt stampen, lekker in de schaduw duiken...

Ik las een beetje een beangstigend artikel over het instorten van de maatschappij. Met daarin de oproep: wacht niet langer met wat je in je hart wilt! Dat zette mij er weer lekker toe aan om in mijn hoofd te gaan zitten en nog een tandje bij te zetten. Terwijl mijn hart me nu juist vertelt dat het beste wat ik nu kan doen is met lege handen zitten, niks doen: mijn HD-strategie volgen. Door dit artikel getriggerd ontspon zich een gesprek tussen mij en mijn vriend, en we kwamen er op uit dat ons levensdoel is om onze creativiteit te uiten. Daar kreeg ik een uurtje later een mooie bevestiging van, doordat een vriendin van me levensdoelkaarten legde waarop 'creativiteit' stond, en ook 'leiderschap', 'oneindige overvloed' en 'carrieremogelijkheden'. Die laatste als bevestiging dat het inderdaad belangrijk is om een gegeven paard niet in de bek te kijken, en alert te blijven op wat er op mijn pad komt, zoals met dat yogatijdschrift. Ik droomde vannacht dat ik 1500 euro kreeg, dus met die overvloed zit het ook wel goed. Ach, de verleiding om je helemaal te bombarderen met alle synchroniciteiten die er op mijn pad komen...

En dan weer helemaal de kern-boodschap van mijn blog laten verwateren. En die is namelijk: vertrouwen. Je hart trekt namelijk vanzelf wel aan wat het wil. Ik hoef dat niet te bewijzen met synchroniciteiten. Daar kun je bewust mee bezig zijn, met dat hart-aantrekken, waardoor het sneller gaat (hemel op aarde creëren). Je kunt er ook onbewust mee bezig zijn, waardoor het langzamer gaat (hel op aarde). Op het moment dat je de angst oplost dat je je eigen levensdoel tegenwerkt, en alle onderliggende gevoelens van schuld, eenzaamheid en niet goed genoeg zijn en dergelijke - en dat hoeft echt niet volledig geheeld te zijn - kan je al gaan manifesteren wat je wenst. Ik ga hier nog veel meer over schrijven, want ik geloof dat de pitfalls van manifestatie (zoals dat alles je eigen schuld is) best diep zijn, en het kan helpen om van iemand anders te horen dat het niet stom is om daarin te vallen, maar juist het beste wat je kan doen, zodat je eindelijk eruit kan klimmen naar de andere kant. Ik resoneer meer met het soort spiritualiteit dat in het diepe springt om met de ander naar de kust te zwemmen, dan in het soort dat als een vuurtoren een lichtbaken staat te zijn waar de ander zelf naartoe kan zwemmen.

En dan nu mijn belangrijkste spirituele praktijk van vandaag: overvloedig boodschappen doen. Ik vind het een beetje spannend, dus stuur me alsjeblieft je liefde op deze belangrijke missie. ;)

*In de toekomst komt hier vast wel een duidelijker versie van, als ik een eigen website heb en alles.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen