dinsdag 11 oktober 2016

Werken aan jezelf//spiritueel perfectionisme//spelen

Ik heb heel veel van Teal Swan's materiaal geabsorbeerd. Dat heeft een proces van heling in me getriggerd waarover ik in vorige blogs schreef. Ik heb veel schaduwwerk gedaan, allemaal in één keer, en als ik nu haar materiaal lees of bekijk, voel ik die triggers niet meer zo. Ik ben bijna klaar met haar werk.

Ik heb veel geleerd van haar 'transcendente perspectief', van waaruit ze haar blogs en video's schrijft. Dit transcendente perspectief, de hogere wijsheid die toegespitst is op aardse vibraties, voelt gelijk aan mijn eigen als ik blogs schrijf. Dat betekent dat ik ook authentiek ben in mijn online expressie. Toch voel ik daar vooral veel onzekerheid in: een energetische match met Teal Swan.

Zoals met het ontmoeten van nieuwe mensen die mij alleen van internet kennen. Ik ben namelijk een 3/5, en dat betekent dat ik te maken heb met positieve projecties van andere mensen, maar fouten maak, dingen verkeerd heb gezegd of gezien of gedaan. Dan val ik keihard van een voetstuk waar ik niet per se om gevraagd heb. Ik ben niet altijd zo bewust dat ik de hoogste frequentie van het 3/5-profiel kan uitleven (praktisch zijn omtrent het maken van fouten als onderdeel van het proces van generalisatie en juist daarmee tegemoetkomen aan de positieve projecties), want soms ben ik totaal onpraktisch en in mijn eigen vingers aan het snijden. En het zou goed kunnen dat Teal Swan ook een 3/5 is. Als je kijkt naar alle haat die ze ontvangt als ze niet zo perfect of verlicht blijkt te zijn als mensen graag in een spirituele leider zien… Brr. Niemand kan er iets aan doen, aan dat projectieveld van lijn 5. Ik heb veel mensen om me heen met een 5 in hun profiel, en ik vind het zelf ook lastig om door die projecties heen te kijken, of het juiste op hen te projecteren. Dat is het dilemma van een lijn 5.

Ik ben helemaal voor het maken van fouten, maar met mijn houding van 'let maar niet op mij, ik ga het toch verkeerd doen' haalde ik mezelf ook omlaag. Dat was nodig, omdat ik zo laag moest gaan om die schaduw te bereiken - of eigenlijk wees het mentale concept van de 3/5 me de weg naar die schaduwkant. Nu is het tijd om mijn frequentie weer omhoog te brengen. Na schaduwwerk is het belangrijk om het licht toe te laten op alle plekken die geheeld zijn. Ik voel me weer heel, sterker dan voorheen. En ik ga even niet zo diep meer graven, aangezien dat proces van mezelf uit elkaar halen en weer in elkaar zetten een tol vraagt van mijn lichaam (hartkloppingen, om precies te zijn) die me leert dat ik al goed ben zoals ik ben, en niet zoveel 'werk' aan mezelf hoef te doen. Dat is een open ego-thema. (Het ego-centrum in Human Design is verbonden aan het fysieke hart.)

Een mens kan niet altijd grote transformerende sprongen maken.

Het mooie aan Reading vind ik dat ik geen generalisaties maak, geen objectieve waarheid vertel. Het enige wat ik doe, is me afstemmen op die persoon op dat moment. En dan vertel ik haar wat op dat moment haar vibratie een stukje kan verhogen. Dat kan het totaal tegenovergestelde zijn als wat ik aan iemand anders vertel. De één heeft het nodig om te horen dat ze meer mag bezinnen, de ander heeft het nodig om te horen dat ze juist meer naar buiten mag treden (juist omdat ze al een stap verder is en zich al heeft bezonnen). Ik bedenk dat niet: het komt in de vorm van symbolische beelden in me op, waar ik een boodschap uit haal. Om zulke boodschappen te kunnen vertellen, is het nodig dat ik mijn eigen pijnstukken ook aanga. Daarvoor is het weer nodig dat ik die pijnstukken héb. Anders valt er niets te transformeren, noch bij mezelf, noch bij de ander. En het basisprincipe van Healing/Reading is dat je eerst iets bij jezelf transformeert, een matchend thema dat opkomt in het contact, en dan pas bij de ander.

Het is veilig dat ik nog in opleiding ben, want nu hoef ik nog niet perfect te zijn. Nu mag ik nog pijnstukken hebben en schaamteloos schaduwkanten uitleven. Maar stel dat ik straks een 'professional' wordt. Dan moet elk haartje op de juiste plek zitten. Ik ben daar onzeker over, bang een fout te maken waardoor mensen collectief zullen afhaken.

De grap is, ik ben al tijden bezig om een professional te zijn, voor Jong Bewust. Spelenderwijs, want dat is waar Jong Bewust voor staat: een speelveld te zijn voor juist dit soort processen van jonge lichtwerkers. En als ik met mijn sikkeneur kan transformeren, kan iedereen transformeren. Dat is juist helemaal waar ik voor sta. Ik geef mezelf hierdoor elke dag de kans om al mijn schaduwstukken omtrent spiritualiteit te transformeren. Veel mensen begrijpen dat niet van Teal Swan en kunnen haar lagere frequentie niet verenigen met haar hogere frequentie. Daardoor ben ik 'm ook even aan het knijpen, want dit is precies waar ik bang voor ben. En omdat ik er bang voor ben word ik tot haar aangetrokken. Dat ik me nu steeds minder tot haar aangetrokken voel, betekent dat ik dit aan het helen ben.

2 opmerkingen:

  1. Pfoe interessante dingen schrijf je. Ik ben een 6/2 en ik heb gelukkig niet zo'n last van die projecties geloof ik. Al ben ik wel miljoen onzeker om mezelf écht te laten zien. Ik bewonder jou wel om hoe open je in je blogs bent. Wel heb ik zo'n gevoel bij jou van: je zou een groter publiek verdienen (maar je angst zou dat natuurlijk tot nu toe tegen gehouden kunnen hebben).
    Ik heb mij ook zitten verbazen hoeveel haat Teal op zich af heeft gekregen vooral afgelopen tijd. Ik had het maar een beetje afgeschoven op het feit dat ze ook nog eens een vrij knappe dame is en mensen zouden wel jaloers op haar en haar succes kunnen zijn. Zelf had ik zoiets van: het kan me niet zo schelen of ze haar kennis eventueel door anderen heeft opgedaan. Ik voelde dat ik haar video's wilde bekijken, want de inhoud van waar ze over praat resoneert heel erg met me. En het feit dat ze zulke traumatische dingen heeft meegemaakt en daar toch voor de hele wereld durft te gaan staan shinen, dát zou eens iemand kunnen zijn die weet waar ze het over heeft als het om paniek en angst verwerken gaat.
    Mooi wat je op het laatst schrijft; dat je je minder tot haar aangetrokken voelt, omdat je de angst voor het niet begrepen/afgewezen worden aan het helen bent. Dat voelt als een goede onwikkeling :).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat scheelt bij de 6/2, al heeft die natuurlijk weer z'n eigen weg naar het rolmodel zijn. Ik ben ook onzeker om mezelf echt te laten zien! Haha. Gelukkig zitten daar wel grenzen in - we hoeven niet meteen álles te laten zien aan íedereen om authentiek te zijn, dat is geen 'lying by omission' voor mijn gevoel :P En het is ook maar net wat je zelf wilt, wat bij je past.
      Dank je voor je compliment :) Ik hou dat ook half met opzet tegen ja, dat ik geen groter publiek heb, maar in Spiegelbeeld Magazine komt wel het linkje van deze blog, want dat voelde goed, dus we zullen zien hoe dat gaat uitpakken...
      Ah, was dat de controverse de afgelopen tijd? Ik was vooral bezig met haar oudere materiaal en haar blogs van de oudste af aan teruglezen, maar ben halverwege gestokt omdat ik er dus voor mijn gevoel klaar mee ben. Dus ben niet helemaal op de hoogte van wat er nu speelt...
      Ja idd, dat is bijzonder (die trauma's en toch haar verhaal zo transparant delen). Al sluit het helemaal aan bij haar Design, want haar persoonlijkheidzon in Human Design is 'confession: the process of self-analysis'.
      Ja vooral nu ik er een nachtje over heb geslapen, voelt het alsof ik echt even klaar ben met haar materiaal! Misschien komt dat wel weer want er is genoeg om mee te resoneren idd. Maar nu kan ik verder met het meenemen van mijn ontwikkelingen in Jong Bewust - wat trouwens ook de reden is dat ik nog niet contact met je had opgenomen voor het logo, ik ben een beetje aan het kijken of ik iets wil 'rebranden'.
      Liefs!

      Verwijderen