maandag 31 oktober 2016

Popcorn en kristal

Ik heb zaterdag een hele mooie dag ervaren met een groepje gelijkgestemden. Na mijn intentie om meer hartcontact te maken vanuit gelijkwaardigheid, heb ik dit meteen al gemanifesteerd. Zo werkt manifestatie dus als je een Generator bent!

Voorheen verstopte ik me in een groep. In Jong Bewust zette ik mezelf juist helemaal neer, als andere uiterste van het spectrum onveiligheid. Want wat als er niemand luisterde? Nu heb ik de balans gevonden. Om vanuit de kwetsbaarheid van het 'popcorn'-moment iets te delen en mezelf daarmee neer te zetten, zonder dat ik daarmee de controle grijp. Ik had popcorn gemaakt om uit te delen en zo ontstond de metafoor. Een popcorn-moment is alsof er popcorn oppopt in je hart, het gevoel dat er iets gedeeld wil worden. Daarmee stuur je dus helemaal niks, maar manifesteer je wel precies datgene waar je behoefte aan hebt. Want wat er uit je hart opkomt is wat er mag gebeuren, zonder plan, zonder structuur.

Ik laat mezelf nu gewoon zien, in mijn proces. En precies dat laten zien is wat ik nodig heb. Ik ben benieuwd hoe de Jong Bewust-bijeenkomsten vorm gaan krijgen nu ik dit geïntegreerd heb, en of ik me nog steeds verdrietig kan voelen op momenten dat het lijkt alsof ik iets wil zeggen (open keelcentrum?) maar er geen opening is, en of dat verdriet überhaupt wel van mijzelf is, iets ouds uit het verleden, of een emotie of projectie (3.5) van een ander. Interessant om dat te onderzoeken. Deze week ben ik in ieder geval aan het ervaren hoe belangrijk het is om geen vooropgezet plan te hebben bij het aangaan van interactie. De invloed van de zon in poort 44.

We deden zaterdag een meditatie over o.a. kristal. Wat ik daarover kan delen is de frequentie van een dimensie waarin ik een priesteres in een kristallen tempel ben. Deze kristallen energie is met mij vanuit de (binnen)aarde verbonden via mijn 1e chakra, en leid ik via de processen in mijn hart de wereld in. Daarom is het ook zo belangrijk om schaduwstukken en onzekerheden te hebben, die zijn daar thuis. Die resoneren met anderen. We delen al onze emoties. Zo kan ik ook anderen meenemen op de zuiverende en liefdevolle trilling van emotionele openheid. Mijn innerlijk kind kan gaan spelen met alle beschadigde kindjes van de mensen om me heen. We gaan allemaal door iets heen.

Ik ben de afgelopen weken echt grote stappen aan het zetten, met zevenmijlslaarzen richting mijn werk als Reader en begeleider. Ik kan dat wel de hele dag door doen, zo fijn vind ik het. En ik leerde zaterdag: ik vraag er geld voor, omdat dat nog het middel is in de wereld waarin we leven. Dat was een laatste puzzelstukje.

Mocht je dit lezen en aangesproken worden, dan kun je altijd contact opnemen voor een Reading via roos@jongbewust.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen