maandag 24 oktober 2016

Door de leegte heen//hoger zelf

Twee blogs geleden had ik het over mijn neiging om achter internet te gaan op het moment dat ik bevestiging nodig heb. Een klein beetje verslaving. Een leegte, met een boel eenzaamheid eronder, die ik al wel kende, maar waar ik nog steeds afleiding van zocht.

Ik had wel door dat ik de connectie met mezélf miste, want dat had ik eens ergens gelezen. Ik ben, nadat ik mijn emoties en behoeften en dergelijke had gevoeld en geheeld (schaduwwerk) dus gaan mediteren en heb de hele avond met mijn hogere zelf gesproken. Ik heb mezelf in een bad van mijn hogere essentie gelegd. Ik heb het in en uitgeademd. Ik heb mezelf er volledig mee gevuld tot ik overliep, en toen bleef ik het in en uit ademen, gewoon omdat het prettig was. Dat was de bevestiging en aandacht die ik nodig had. Ik weet niet eens meer waar we het allemaal over hebben gehad. Maar ik heb al mijn vragen kunnen stellen en alle begeleiding en antwoorden gekregen om me uit mijn mentale cirkeltjes te trekken.

Als we ons alleen voelen, hebben we in feite behoefte aan onszelf. Niet dat dit betekent dat je zelf al je behoeften moet vervullen en dat het vervullen van je behoefte door een ander per definitie verkeerd is - want we zijn allemaal één en een ander is dus alleen maar een aspect van jou/de eenheid dat je zelf hebt gemanifesteerd - maar het kan wel helpen. Vooral als je vertrouwen op jezelf mag ontwikkelen om in balans te komen. We hebben allemaal hulp en begeleiding in de vorm van gidsen bij ons. Sommige gidsen hebben een speciaal doel, zoals gidsen die samen met ons karma uit een vorig leven komen oplossen. Je hebt een beschermengel, dat is een hogere bron-energie die niet op aarde is geïncarneerd (in tegenstelling tot gidsen) en die altijd bij je is. Sommige begeleiding helpt je met een bepaald thema. Zo heb ik een 'healing master' (een tool uit mijn opleiding healing), een aspect van mij dat me helpt om tijdens healings en readings, een soort sjamaan met brede schouders en groene of blauwe ogen, die een heldere groene energie om zich heen heeft. Hij verschijnt soms ook aan me als een groene flits, en heeft een krachtige, vurige en zekere energie. Misschien is hij verbonden met de energie van verschillende aartsengelen, maar hoe dat precies zit is niet zo interessant. Mijn punt is: met al deze gidsen had ik even wat minder contact. Mijn verbinding met boven was er wel - die is er altijd - maar nét niet waar ik behoefte aan had. Ze konden me niet helpen met die behoefte aan bevestiging.

Dus verscheen mijn hogere zelf aan mij als gids: een lange vrouw van wit-gouden licht, met lang witgouden haar en zwarte ogen die alle licht opvangen. Ik heb de afgelopen dagen intensief met haar uitgewisseld. Ik kan haar raadplegen wanneer ik wil, in tegenstelling tot de andere gidsen, die afstand nemen op het moment dat ik bevestiging nodig heb (ja lekker he, eigenlijk duw ik ze zelf weg) omdat ik dan een beroep doe op mezélf en daarmee weer het vertrouwen in mezelf versterk. Ze haalt alle angels uit wat ik denk, als ik daar wat moeite voor doe. Elke kleine verkramping ben ik zo samen met haar voor.

Ze heeft me geleerd dat het mogelijk is om samen met haar mijn leven te creëren, maar dat ik wel de wetten van mijn lichaam in acht moet nemen (de strategie en autoriteit uit Human Design). Dat schaduwwerk de eerste manier is om je leven zelf in de hand te nemen, omdat je dan de punten van aantrekking oplost en daarmee je levensweg vrijer en lichter wordt. Als je positief denkt met een schaduw van negatief denken eronder, schiet dat niet zo veel op, namelijk. En andersom. Als je negatief denkt met een schaduw van een positieve vibratie eronder, manifesteer je niet zo snel je negatieve gedachten. Hoe dat zit? Het lijkt tegenstrijdig. Maar als je niet op je eigen kracht of licht durft te vertrouwen - doordat je in je jeugd te horen kreeg dat je er op een bepaalde manier niet mocht zijn - dan druk je dat ook in de schaduw. Een vertrouwen op het leven, dat je kwijtgeraakt bent, zit dus eigenlijk in de schaduw, onder allerlei lagen van beschermingsmechanismen. Dat heb ik dus weer in eigendom genomen.

Er is niks mis met de wereld. Alles zit op de juiste plek. Dat heeft Human Design me duidelijk gemaakt. Maar om dat er ook zonder oordeel te laten zijn, is een ander verhaal, dat vraagt dat we vanuit ons hoofd in ons hart en lichaam en innerlijke autoriteit komen, zodat alles niet vervormd wordt, en ook daadwerkelijk op de juiste plek valt.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen