donderdag 15 september 2016

Wat ik vandaag heb gegeten: dag 2

In het kader van zelfontdekking en liefde voor het lichaam, nog een eetblog. Ik beschrijf ook mijn hele dag, dus je kunt met me meelopen in allerlei transit-46-gewaarwordingen, inspiratie, creatie en regeneratie. 

Ontbijt

Appel-kaneel-havermoutpap met rijstmelk, gemalen lijnzaad, kokosbloesemsuiker, walnoten en amandelschaafsel. Earl Graythee met verse citroen erbij.

Ik was vanmorgen vroeg op, ondanks het feit dat ik pas om half twee 's nachts sliep. De regeneratie van een creërende Generator! Ik at mijn standaard ontbijt - glutenvrije havermout - en ging naar buiten voor een frisse wandeling. Daar had ik allemaal interessante gedachten en ideeën, van het soort waardoor je mond gaat meebewegen, je gezicht bijpassende gezichtsuitdrukkingen aanneemt en je helemaal niet meer op je omgeving let. Ik hoop dat ik niet de enige ben die dat doet. Ik in ieder geval wel als ik middenin een creatieve flow zit. (Mutatietimez!)

Lunch
Frisse rauwe bietensalade van twee rode bieten met een halve geraspte appel (de helft die over was van het ontbijt *budgetping*), bosui, eetlepel appelciderazijn, peper en zout. Ernaast bonenpatties van borlottibonen, glutenvrij meel, ui, knoflook, kerrie, paprikapoeder, nootmuskaat en glutenvrij paneermeel, gebakken in kokosolie. Met wat sausjes en sesamzaadjes.

Vandaag verdient alles wat minder een schoonheidsprijs - wat doet dat eenzame stukje koriander daar? - maar het moet ook een beetje praktisch blijven. Ik heb veel achter de computer gewerkt, en 's middags ging ik met een gaar hoofd in de schommelstoel in de tuin schommelen. We gingen samen de deur uit - in het kader van meer kleine spontane dingen doen - en hadden een rakelingse aanvaring met ons jonge uiterlijk toen mijn vriend bier kocht en ik mijn ID niet mee had - maar door mijn meest volwassen en stoere pose (ik had mijn handen in mijn zij geplant) gaf de kassapolitie me het voordeel van de twijfel.

Tussendoortje
Handje dadels en een uur later HONGER die ik probeerde te stillen met een stuk glutenvrij zuurdesembrood met vega kruidenspread en komkommer, wat niet helemaal lukte. Jasmijnthee erbij.

Na mijn snack ben ik even gaan liggen op het randje van de slaap, maar nét niet eroverheen. Ken je dat, het gevoel van wegzakken en dat elk geluidje je uit dat gevoel haalt? Soms heel rustgevend, soms vervelend. Maar nu voelde ik de levenskracht in mijn lijf zichzelf regenereren en was ik blij dat ik zo gezond ben en echt moeite moet doen om al mijn energie op te maken. Dat was twee jaar geleden wel anders.

Avondeten
Restje mexicaanse schotel met kidneybonen, mais, tomaten, paprika, ui en mexicaanse kruiden. Bovenop een kwart avocado met citroensap.


Eindelijk vreten! Dit is best een grote kom. Het lijkt erop dat ik een beetje moe begin te worden, en morgen ga ik waarschijnlijk een confrontatie hebben met een docent, dus ik doe vanavond maar rustig aan. Er liggen nog maischips op mijn kamer, wat een gevaarlijke plek is. Mocht je je afvragen hoe mijn dagen eruitzien: dit is hoe. Wandelingetje hier, wandelingetje daar, lekker eten, en veel achter de computer om te werken voor Jong Bewust, blogs te schrijven, Human Design infotainment, of gewoon om inspiratie op te doen. Hoop dat deze blog je hoofd heeft gevuld met nutteloze wetenswaardigheden en je mond met speeksel. Vanaf morgen waarschijnlijk geen eetblogs meer. Het was leuk. 
BewarenBewaren

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen