dinsdag 6 september 2016

Spoken uit het verleden (en iets met appels)

Haha, het leven. Het brengt je peren als je appels verwacht. Of een ander merk appels. Of zelfs spook-appels, uit het verleden. Of spook-appels die geen spook-appels blijken te zijn, maar gewoon echte levende appels.

Spookappels bestaan echt! Ze heten 'witte appels'.

Ik stel me zo voor dat er een godheid in de wolken in z'n vuistje zit te lachen om mijn verwarring. Mijn hoofd probeert een soort van continuïteit aan te brengen in alle gebeurtenissen, een logisch patroon te maken van mijn levensloop. Maar in plaats daarvan word ik van links en rechts verrast. Ik vind het heel grappig. Het is absoluut fijn om een beloning te krijgen als je je overgeeft aan het onbekende. Ook al zijn het kleine beloningen, dingen die misschien niets betekenen: ze maken een grote verrassing van mijn leven.

Goed, een kleine recap: ik besloot om een punt te zetten achter mijn pogingen om mijn spirituele carrière leven in te blazen. Onder andere mijn pogingen om iets van Jong Bewust te maken behoorden tot het verleden, zo mediteerde ik, en de tijd was nog niet rijp om iets met mijn healingvaardigheden te gaan doen. Ik maakte me los van bepaalde spirituele jongerengroepen waar ik niet meer mee resoneerde. Ik besloot me te gaan richten op Human Design. En toen bleek dat mijn innerlijke autoriteit (mijn gevoel, in normale termen) 'nee' zei toen ik een uitnodiging kreeg voor de vervolgcursus van Human Design - eerste huh-moment. Daarnaast bleek de ontmoetingsdag voor Jong Bewust die ik nog in de koker had ineens vleugeltjes te krijgen - tweede huh-moment.

En toen kreeg ik een mail of ik met Jong Bewust in Spiegelbeeld Magazine wilde.

Ik bedoel, dat is toch hilarisch!? Waar komt dat ineens vandaan? Ik heb trouwens ja gezegd, want mijn gevoel zei ja. Mijn hoofd begrijpt helemaal niks meer van de besluiten die ik maak, of de consequenties van die besluiten, maar dat het entertainend en geweldig is, is een feit.

Ook heb ik een paar spoken uit het verleden wakker gemaakt toen ik het in mijn vorige blog had over mijn tijd op de kunstacademie. Ik noemde mijn drie meest gênante kunstzinnige uitspattingen en hoe fijn het was dat niemand zich dat vast nog herinnert en dat het in een fijn warm, wollig plekje in het verleden vertoeft. En vandaag kwam ik in het winkelcentrum ineens een oud-klasgenoot van de kunstacademie tegen. We hadden een raar intens moment toen we elkaar passeerden en diep in de ogen keken, precies op het moment dat mijn gezicht rare dingen deed, iets met ontsnappende tanden, en we probeerden klaarblijkelijk beiden in een soort slow-motion dat sprankje herkenning te herleiden tot de bron. Deze persoon was dus precies één van de getuigen van die gênante kunstacademie-jaren - een vleesgeworden spook!

Ik droomde vannacht voorspellend: dat ik op een enorme rommelzolder allerlei mooie oude spullen uit mijn verleden vond, waar ik nog wel wat mee kon. Spookappels, die gewoon levende appels bleken te zijn. Dit brengt mij op de vraag: bestaat het verleden wel echt, of is het gewoon een andere kleur appel?

2 opmerkingen:

  1. Haha, hilarisch ^^ en, wauw... Super allemaal! :)
    Wel herkenbaar.. Het heeft allemaal te maken vooruit blijven gaan. En je niet vastpinnen op een nee of een ja uit het verleden. Dat het ooit een nee was, betekent niet dat het niet op één of andere manier opnieuw een ja kan worden. :) Deel van het 7-centered denken: de identificatie met het verleden (en met alles in fact.. dat bedoelde ik in mijn blog met 7-centered problematiek)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah ja, strategisch denken (L-georienteerd) is natuurlijk gericht op het verleden. Nou ja, dat is dus hoe ik denk :P Ra noemde dat ergens een soort van hommage aan hoe we het in het verleden hebben gedaan. Het is ook grappig hoe een logische definitie (die 63-4connectie die ik al een hele tijd heb) probeert chocola te maken van een niet-logisch, individueel kanaal. :P
      Maar bedoelde je dan dat jij niet zo meer denkt of vooral dat je je er niet meer mee identificeert? Bij mij zijn het echt twee losgekoppelde entiteiten: mijn innerlijke autoriteit en mijn verstand. Komt misschien ook door die 63-4transit… Ben benieuwd hoe jij dat ervaart!

      Verwijderen