woensdag 15 juni 2016

Logisch en abstract denken

Deze blog schreef ik op zondag 12 juni, toen Neptunus uit transit van poort 47 naar poort 63 ging.

Ik dacht gisteravond nog: de combinatie van intuïtieve, helderziende Reading & Human Design lijkt wel wat op de verschillende denkstromen in het hoofd. De abstracte en de logische. Reading is rechterhersenhelft, abstract, vanuit een associatief volledig overzicht inzicht geven, gebaseerd op ervaringen, zonder per se een waarheid in het nu toe te kennen. Human Design is logisch, rationeel, rechtlijnig, gestructureerd, gebaseerd op patronen en betrouwbaar verifieerbare feiten.

Maar toen bedacht ik me: ik heb die twee stromen helemaal niet gedefinieerd in mijn hoofd, dus wat zit ik nou te lullen. Dat is helemaal niet wat ik te bieden heb met mijn carrière.

Maar het was wel 3 maanden de activatie, het kanaal van Abstract denken, het beïnvloedde dus de hele planeet.

De volgende ochtend zag ik dat het kanaal van Abstract denken eindelijk uit transit was, en dat nu poort 63 in transit is, die een hook vormt met mijn poort 4. Het kanaal van Logisch denken. Misschien had ik mijn valse eureka over de twee verschillende vormen van Reading wel op het moment dat die transit erdoor ging. Heb ik nu niks meer aan, behalve als eventueel waardevol mentaal concept. Maar niet iets waar ik nog zekerheid aan kan ontlenen, iets dat ik kan 'doen'.

Woensdag 15 juni 

De professional waarbij ik een reading deed haalde de transit er gisteren ook bij. Hij zei zoiets als: het is grappig dat je nu met die vraag om meer informatie/zekerheid komt (na er al 3 a 4 jaar mee geëxperimenteerd te hebben) want neptunus is (op 12 juni) in poort 63 gekomen. De poort van vragen en twijfels. Die voedt mijn open ajna-poort 4. Die geeft me de druk om zekerheid te vinden. Neptunus beweegt langzaam, dus die activatie is er nog wel even.

Shit, dacht ik. Dat stille hoofd kan ik wel op m'n buik schrijven. Maar toen bedacht ik me: ha, maar 's nachts is mijn hoofd wél stil. Oké. Daar valt mee te leven. Dankjewel, kanaal 63-4, dat je dit hebt bedacht. Je bent zo slecht nog niet.

En toen viel het allemaal wel weer mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen