donderdag 30 juni 2016

Een dag van formaat

Vandaag zijn voor mij alledrie de formatterende kanalen actief: groei, mutatie en focus. De transit activeerde het kanaal van groei en het kanaal van focus. En zelf heb ik het kanaal van mutatie. Deze drie kanalen kenmerken zich doordat ze de rest van je design vormgeven. Ze geven allemaal een hele sterke ruwe energie af, van adrenaline gecombineerd met levenskracht. En dat heb ik geweten! Ik kreeg het zowaar 'druk', een fenomeen dat vooral bekend is doordat het de gelederen van de normalen in deze maatschappij teistert, maar waar ik me met succes aan heb weten te ontworstelen. Dat gevoel dat er van alle kanten gebeurtenissen op je afkomen en mensen aan je trekken, terwijl je al tot aan je nek in je eigen werkzaamheden zit. 

De drie formatkanalen tussen wortel en sacraal

Deze week werken we aan onze achtertuin. We hebben een logé-helper waarmee we een soort pop-up gemeenschap creëren, gisteren kwam mijn beste vriendin helpen, en eergisteren kwamen spontaan mijn vader en zijn vriendin langs. Heel gezellig allemaal. Ik was in mijn element. Ongemerkt bouwde de drukte zich stapje voor stapje op. We zaten ook nog in de nasleep van de verbouwingen aan ons huis, en moeten er steeds achteraan bellen, omdat bepaalde zaken nog niet waren - zijn - geregeld. Vandaag kreeg ik bovendien nog een paar berichten van verschillende mensen over ernstige zaken, die me emotioneel raakten. Ik kreeg per email nieuws waar ik al een tijd op had gewacht - ik kan over een paar weken al bezig met de Rave ABC-cursus van Human Design, en de Living Your Design workshop overslaan. En ik had tussen dat alles door ook nog een onverwachte, leuke ontmoeting met iemand die ik al een hele tijd niet heb gezien. 

Druk dus. Vol ontwikkelingen, groei, verandering, en mijn geconcentreerde aandacht die het allemaal in goede banen probeerde te leiden. 

De persoon waar ik mijn Human Design Reading bij heb gedaan, zei het al. Dat in mijn leven ineens allerlei dingen tegelijk kunnen ontstaan, bijvoorbeeld contacten. Dat komt door mijn kanaal van mutatie, één van de drie formatterende kanalen. Dat werkt volgens een aan/uit puls van verandering, en het geeft vorm aan mijn design door álles een aan/uit puls te geven. Dus mijn (kanaal van) ritme heeft ook een aan/uit puls: soms heb ik geen ritme, soms wel. Soms zit ik in mijn flow, soms niet. 

Dit gecombineerd met de twee andere formatkanalen geeft een, jawel, wat is-ie weer goed gevonden, dag van formaat

De drie kanalen tussen het hoofd en ajna

Vandaag kwam alles tegelijk. En mijn hoofd probeerde het te bolwerken met de door de transit geactiveerde kanalen: het kanaal van abstract denken (links), en mijn transit-hook in het kanaal van logica (rechts). Met andere woorden: mijn hoofd kwam om in de denkprocessen, die op gang waren gebracht door alle ontwikkelingen en veranderingen. Het was net alsof ik een raket met vuur in z'n kont was, met een hele slimme piloot in de cockpit. Al die ruwe energie van de lancering verspreidde zich als een vuurtje door mijn leven en ik zat met opengesperde ogen aan het stuur te kijken of het allemaal wel goed ging. Gelukkig wist het systeem zelf hoe het moest navigeren, anders zou ik ongetwijfeld met enorme kracht ergens te pletter zijn geslagen. 

Maar ik surf vandaag op de golven, in mijn proces van trial en error weliswaar, maar zonder écht grote fouten te maken, door te goochelen met mijn focus. 

Ik blijf het fascinerend vinden hoe de transits van Human Design mijn leven beïnvloeden. Hoe fijn het is om te weten wat er aan de hand is, anders zou ik geen grip hebben op de gebeurtenissen. Dan zou ik denken dat ik enorm overprikkeld was, terwijl in feite mijn hoofd gewoon erg druk is en mijn lichaam vol adrenaline zit. Ja oké, van adrenaline kun je ook behoorlijk opgefokt raken, maar mijn lichaam kan het aan, zolang ik mijn intuïtie maar volg. Ik hoef vandaag minder diep te rusten, kan kilo's fysiek werk verzetten (letterlijk, met al die scheppen aarde die ik vandaag in de nieuwe border heb gegooid) en mijn hoofd hoeft niet stil te zijn. Ik kan de ruwe format-energie gebruiken als hefboom om de dingen die op me afkomen het hoofd te bieden. 

Ik probeer me voor te stellen hoe dit is voor iemand die van zichzelf geen formatkanalen heeft - of erger nog, die geen Generator is. Wat een tsunami moet dat zijn. En als je dan ook nog een open hoofd hebt, net als ik, dan draai je vast helemaal door.

Drukke dag, vandaag, of niet? Sterkte!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen