woensdag 6 april 2016

Wachten op verandering

Ik heb mijn onderliggende levensthema ontdekt. Dat is: wachten op Verandering.

En wel in die zin, dat ik geen controle heb over de grote V, waarbij wachten gelijkstaat aan 'vertrouwen', ook alweer zo'n grote V. Ik mag gaan vertrouwen dat alles zijn tijd heeft. Dat, als ik perfect afgelijnd ben, mijn richting vanzelf drastisch ten goede gaat veranderen en mijn dromen mee veranderen. Ik heb niets anders om op te vertrouwen dan blind geloof. Al is het momenteel zichtbaar gemaakt, omdat ik erbij om hulp heb gevraagd: ik zie continu dubbele getallen, 1717, 1313, 1212, die me vertellen dat ik nog steeds afgelijnd ben op de universele timing.

En de andere kant van de zaak is de onrust en de frustratie dat er niks gebeurt, dat stemmetje in mij dat zegt 'moet ik niet iets doen?' (poort 5) en de druk van de beperking die ik ervaar (poort 60). Ik transmuteer deze onrust en frustratie dagelijks. Op sommige dagen zijn ze er niet, vooral de dagen na een catharsis, maar ze komen altijd weer terug en mijn grootste innerlijke kracht en uitdaging is om ze te transmuteren door ze er helemaal te laten zijn - anders gaan ze toch jeuken.

Ik hoef me alleen maar af te vragen waar ik aan toegewijd ben. En dat is op het moment aan precies dit proces van wachten in een diepe staat van 'zijn', dus ik ben toegewijd aan mezelf, aan mijn design. Ik ben mijn eigen code aan het kraken en dat kraken doet soms pijn. Maar het geeft ook een grote opluchting om steeds meer achterover te zakken en te relaxen in de grote V's.

Want dát ze groot zijn, staat als een paal boven water. Quantumsprongen van de ene situatie naar de andere en grote innerlijke transformatie. De kracht van een ster die wordt gecreëerd, van een lucifer die wordt afgestoken. Een vingerknip in mijn hart die al mijn cellen op een andere frequentie brengt. Een samengebalde levenskracht die uitbarst in een (r)evolutionaire sprong.

En niet iedereen zit daarop te wachten. Dit thema geldt namelijk niet alleen voor mij, maar ook voor de wereld om me heen. Het is aanstekelijk: zo werkt mijn energie, die verandert de frequentie. Overal waar ik kom kan ik een diepe transformatie bewerkstellingen, de boel opschudden, ophef veroorzaken. Ik heb een rebel in me die de vinger op de zere plek wil leggen, die met grote ambitie de dingen die niet werken wil omploegen. En niet iedereen verwelkomt ophef met open armen.

Mijn uitdaging is om manieren van verandering te vinden die geaccepteerd worden door anderen. Die in hun leven worden geassimileerd zonder weerstand. Het is soms een heel gezoek om vrede te sluiten met de wetten die er al zijn en tegelijk die enorme mutatiekracht te implementeren. Vooral als ik een reading geef. Ik heb zo'n diep transformatiepotentieel in me, dat ik mijn woorden uiterst zorgvuldig mag kiezen. En als ik word uitgenodigd om te spreken, als ik mijn inzichten in de juiste liefdevolle metaforen heb gegoten, dan kan iemand er echt iets aan hebben. Dan kan het een diepe, blijvende verandering zijn. Of niet.

Net zomin als ik er controle over heb bij mezelf, heb ik er controle over bij anderen. Ik ben een brenger van verandering door gewoon te zijn wie ik ben. Soms gebeurt er dan niets, en dat is ook goed. Maar die mutatie gebeurt vaker dan ik er erg in heb en vervult me met kracht. Ik word uitgenodigd om manieren uit te proberen waarop ik de mutatie kan implementeren, en dat is een proces van trial en error. Zolang ik mijn hoofd niet de touwtjes in handen geef, en voor de juiste problemen naar oplossingen zoek, het juiste narratief formuleer, is het allemaal goed.

Mijn open keelcentrum is hierin juist mijn kracht, omdat ik daarmee mijn boodschap precies kan afstemmen op de ander, waardoor het lijkt alsof ik speciaal voor die persoon praat, ook al is het op een online blog.

Ik kan dit niet initiëren: ik moet ervoor uitgenodigd worden om te spreken en uitleg te geven. Dus als je geïnteresseerd bent in Human Design, laat het me weten, want ik doe niets liever dan charts lezen! Maar pas op: gevaar voor transformatie. Of niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten