donderdag 4 februari 2016

Een vlinder


Waarom komen er filmpjes op mijn pad van een zangeres die op mij lijkt, maar die veel mooier is dan ik mezelf zie? De vlinders. Ze draagt vlinders in haar haar. Ik ben bezig me te ontpoppen tot net zo'n mooie vlinder die vrij is in haar creatieve expressie…

En toen zag ik een afbeelding van allemaal blauwe vlinders die uit een glazen pot vliegen, 'there are no blocks and obstacles when you give yourself permission to fly to your dreams'. Ik ben vrij om te vliegen. Alle obstakels bestaan alleen in mijn hoofd. Die blauwe vlinders heb ik zelf eens getekend, een meisje met een wolk ervan die uit haar keel vlogen.

Human Design is een trip in het konijnenhol, en het zorgt voor een heleboel zelf-afwijzing en defaitisme, maar uiteindelijk is het een reis die me de ultieme zelfliefde geeft: omdat ik dingen van mezelf herken, die me dwarszaten zonder dat ik wist hoe mijn gebruiksaanwijzing werkte, en uiteindelijk kan die herkenning leiden tot acceptatie en zelfliefde.

Als ik deze dubbelgangster zie, is het net alsof ik in de spiegel kijk naar een versie van mezelf die vrij is als een vlinder, through the looking glass… Zij geeft zichzelf permissie om in een magisch land te leven: dat ik wat ik zie. En dat is wat ik ook kan doen. Dat konijnenhol bevindt zich tenslotte in mijn eigen hart.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen