woensdag 10 februari 2016

Contact met je innerlijke engel

Ik vraag regelmatig om hulp aan mijn engelen en gidsen. Dat is niet zo moeilijk en ik wou dat iedereen dit deed. Ik merk namelijk dat mijn leven er zoveel lichter en magischer van wordt. Het is iets wat ik altijd wel deed, praten met mijn spirituele begeleiding, zonder dat ik het bewust merkte. Ik heb van nature een kruinchakra dat wijdopen staat. Een continue stroom van licht-informatie komt binnen, een zuil van zuiver wit of wit-gouden licht straalt omhoog en naar beneden. Soms zitten er wat grijze bloemblaadjes tussen als mijn gedachten vast zijn gaan zitten, maar over het algemeen ben ik zuiver. Daar heb ik in vorige levens vast hard voor gewerkt, maar nu is het een cadeautje. En misschien werk je in vorige levens helemaal niet hard voor iets wat je nu krijgt, is dat een oud concept van karmische schuld en plussen en minnen. Mijn hogere zelf stippelt eerder lessen voor me uit, willekeurig doch onderhevig aan kosmische orde, door ruimte en tijd uitgestrooid en allemaal gelijktijdig plaatsvindend vanuit hoger perspectief. De incarnaties die ik me kan herinneren, waren niet allemaal per se zo wit en zuiver daar bovenin, die zaten weer anders in elkaar met een andere energetische focus - dus dat heeft vast te maken met de missie ik in dit leven heb. Maar goed, ik dwaal af - een gevalletje van informatie doorkrijgen. 

Communicatie met 'boven'. Ik heb moeten leren om dit te onderscheiden van mijn ego-gedachten, mijn wishful thinking en emotionele impulsen. Wat ik denk dat juist voor me is, blijkt vaak hemelsbreed te verschillen van wat de engelen me vertellen. Als ik vind dat ik hard moet werken, hoor ik niet zelden de boodschap dat ik rustig aan mag doen. En als ik denk dat ik weet wat ik wil en ik vraag erbij om hulp, blijkt vaak dat ik helemaal niet weet wat ik wil en dat ik juist nóg meer naar binnen mag gaan. 

Ik ontvang deze boodschappen in woorden, in gevoelens, in beelden (symbolen) en in weten. De laatste tijd zijn het vaak zinnetjes, adviezen van twee of drie woorden. 'Luister naar jezelf' en 'vertrouw op jezelf' en 'laat maar'. Het zijn niet de woorden zelf die het 'm doen - ik bedoel, ik kan dezelfde woorden tegen jou zeggen en ze zouden hol klinken - maar de energie erachter. Het aha-moment, van dát is de innerlijke houding die nu mijn medicijn is. De instant verlichting van mijn probleem. Het zijn niet zomaar woorden, maar eerder toverspreuken die een wereld aan informatie en wijsheid bevatten, als ik erop in ga voelen. Een pakketje dat ik uit mag pakken. Ik hoor deze boodschappen in mijn rechteroor. 

Ook zie ik vaak beelden tevoorschijn poppen. Meestal als ik een leeg projectiescherm visualiseer, en ik vraag om een beeld, dan komt daar één symbool op. Vandaag was het een slak. Zat ik te denken dat mezelf verstoppen slecht is, blijkt dat juist mijn medicijn: me in mijn veilige huisje terugtrekken, en alleen heel langzaam en sensueel de grond onder me voelend naar buiten komen, in blind vertrouwen maar met heel gevoelige voelsprietjes, precies aanvoelend waar de ondergrond te scherp of ongeschikt is. Langzaam en gevoelig, mijn veilige innerlijke haven onder handbereik. In dichte verbinding met de aarde onder me. 

Soms is het een hele film, dan bevind ik me ineens in een vorig leven dat me inzicht geeft in het huidige. Dat gebeurt niet dagelijks en ik vind het ook niet zo belangrijk, die vorige levens. Ik heb nu een setje herinnerd, en ze brachten me vooral mijn kracht terug in eigendom, maar de gebeurtenissen of personen zelf zijn minder relevant. Als ik mijn best zou doen om namen, jaartallen en plaatsen door te krijgen zou ik ongetwijfeld een interessante google-missie gaan hebben. Maar wat zou daar het nut van zijn? De zin van regressie is om delen van jezelf te integreren die je NU nodig hebt. Niet om een soort van innerlijke sensatie-achtbaan of bewijzenmanie in gang te zetten. 

Als ik dingen met mijn lichaam mag voelen, komen daar de boodschappen in door. Mijn aandacht wordt bijvoorbeeld naar mijn onderbuik, mijn 1e en 2e chakra getrokken en ik voel dat ik daar tot rust mag komen. Of ik voel liefde. Ik word dan gevoelsmatig herinnerd aan mezelf, en ik krijg meteen een healing. 

En heel vaak, vaak niet bewust, ontvang ik boodschappen via mijn weten, het vierde paranormale zintuig. Ik krijg ineens een idee, een inzicht, dat er al die tijd lijkt te zijn geweest maar dat nu pas helder wordt. Een acuut overzichtelijk inzicht, een download van kosmische intelligentie. Hebbes. Dus zo zit het. Dus dáárom dit of dat. Tip: herhaaldelijk terugkerende ideeën zijn vaak boodschappen van boven. 

Als ik een healing of reading geef aan iemand, is het contact met deze begeleiding nauw. Ze staan met hun hand op mijn schouder achter me, fluisteren woorden in mijn oor, wijzen me waar ik me op kan focussen en geven helderheid in mijn intuïtie. Ik doe al die healings en reading maar voor zo'n 10% zelf: ik zorg er vooral voor dat ik goed in trance blijf, beschikbaar blijf voor de healing, waarbij ik let op 10 punten, waaronder gronding, en ik ben vooral attent op mijn plaatjes en conditioneringen die actief worden. 

Wat kan ik nog meer schrijven? 'Luister naar je hart', hoor ik nu. En mijn hart wil zeggen: bedaar, lieve mensen. Dit is allemaal zo dichtbij als de stroom van je eigen bloed. Mijn hart wenst dat iedereen de ondersteuning, liefde, rust en vrede zal ervaren van dit contact. Het haalt alle zwaarte van je leven af. 

En het brengt humor! Had ik dat al gezegd? Waarschijnlijk niet, want ik heb de neiging om het te vergeten. Mijn hoofdgids maakt vaak wrange grapjes, hij kent me door en door en haalt me meteen uit mijn dwangmatigheid, uit mijn zoeken, uit mijn drama. Die stem is een stuk menselijker, zegt vaak dingen waarvan ik denk 'mag je dat wel zeggen als je spiritueel bent?' Juist daarom. Ik mag zelf namelijk ook al mijn moeilijke gedoe eruit braken. Het hoeft helemaal niet zo verheven te zijn. 

Als je dit leest en denkt 'wooow' en van alles op me projecteert - goed of eerder in de trant van 'jeetje, die is ver heen' - laat ik je dan nog één ding zeggen. Dit is mijn ervaring. Mijn spirituele begeleiding heeft een heel eigen karakter, en de jouwe voelt/klinkt vast weer heel anders. Ga het maar ontdekken, steek je lichtje aan. Je hoeft daar niet speciaal voor te zijn, laat gewoon de magie in je leven stromen. Je verdient het, lieverd. Je verdient nog zoveel meer! 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen