zaterdag 11 juli 2015

sfeer

Ik wil na deze zomer samenwonen. We hebben een tijdje terug vol passie en verlangen gevisualiseerd hoe ons huis eruit moet zien. 


We zaten op een bankje aan de IJssel in Zwolle, maar dat is niet de plek waar we willen wonen - we willen de rivier afzakken naar Arnhem. Nu kan ik zeggen dat we verlangend over het water uitkeken naar het zuiden, maar dat is slechts een literaire kunstgreep. 


Over de woonkamer waren we het eens. Veel details van bijzondere, handgemaakte spulletjes, in een stijl die we delen. Tapijten en kleden in warme patronen & kleuren, houten kasten en bewerkte takken, veel boeken en cd's, lp's aan de muur, kratjes en planten. Volgens de feng shui het hout- en vuurelement. Stimulatie, warmte en een fijne plek om mensen te ontvangen. De woonkamer is tevens de plek van hout, omdat het de plek is van communicatie. 


Mijn ideale slaapkamer is heel anders. Die bestaat uit veel pastelblauw, wit, licht dat door voile schijnt, tinkelend glas, en lichtroze. Een serene plek. Volgens de feng shui is dat metaal, tevens het element dat bij de slaapkamer hoort, en een beetje water. 


Na onze visualisatie fietsten we langs een zonnewijzer in een tuin, wat een symbool is voor mijn hogere zelf: dat ik de richting op ga die naar mijn licht leidt, zoiets. Ik had een tijdje daarvoor veel met dat symbool gewerkt, dus nu vertelde het me dat ik op de goede weg zat, dat ik mocht vertrouwen dat ons verlangen uit gaat komen. 


Dit zijn details uit mijn huidige slaapkamer. Gisteren viel het me op: dát is wat ik toen bedoelde! Die serene sfeer, de kleuren: onbewust heb ik deze sfeer hier al gecreëerd.  


De kennis die ik het van de Wet van Aantrekking zegt me dat ik op de goede weg zit. Dat ik om me heen al aan het creëren ben waar ik naar verlang, in zo'n mate, dat het al voelt alsof ik in dit huisje woon en ik er met volle teugen van geniet. Hier dus alvast een impressie van mijn interieur.

1 opmerking: