woensdag 3 juni 2015

De energie van de dag

Ik heb wel meerdere invalshoeken hierop gezien. De Tzolkinkalender, astrologie, en nu Human Design. En die laatste is altijd zo fijn concreet. Een spiekbriefje van het leven. Die 'gebruiksaanwijzing', die iedereen beweert niet te hebben - want ze kennen Human Design nog niet.

De energie van de dag is in Human Design de poort waar de zon nu in staat. Dat is zo'n 70% van de energie die nu door ons heen stroomt, waar iedereen op dit moment door beïnvloed wordt, hoe hij of zij verder ook in elkaar mag zitten.

Vandaag een grappige synchroniciteit om Human Design maar weer eens te bewijzen (oh, oeps, dat was mijn open ego). Ik werd vanmorgen wakker en dacht: ik wil weer eens affirmaties doen. Dit omdat mijn creativiteit de laatste tijd een beetje ongrijpbaar is en ik mijn centrum en richting in het leven even niet zo voel. Dat geeft het gevoel dat ik continu 'iets vergeet' en nog 'iets moet doen'. Een illusie, natuurlijk, want dat zijn maar gedachten. Maar het is geen fijne vibe om in te zitten. Liever geef ik me volledig over aan een goede meditatie, hier-en-nu zijn en wachten tot er iets naar me toe komt, dan als een soort ongeleid projectiel van hot naar her te fladderen met rusteloosheid in m'n kont. De affirmatie die me spontaan te binnen schoot was: ik beweeg me vandaag als vanzelf tussen creatie en meditatie heen en weer.

Meditatie omdat ik anders geen contact maak met de leegte. En als ik daar geen contact mee maak, kan ik ook niet openstaan voor creativiteit, want die komt voort uit met lege handen zitten, openstaan, wachten op inspiratie.
En als ik niet opensta voor creatie, sluit ik mijn levensenergie af en degenereer ik. Dan kan ik die leegte weer gaan voelen en dicht willen stoppen met bijvoorbeeld tv-series, wat ik gisteren zo fijn heb gedaan. Niet dat tv-series kijken per se slecht is. Het is  een soort therapie, vind ik, om tijdens een off-day onder een dekentje te kruipen en een tv-serie-marathon te houden. Ongeëvenaard. Niets kan je geven wat een tv-serie-marathon je geeft. Tv-series zijn een creatie van God. Daardoor kom je de volgende dag nog eens op goede ideeën.

En zonet las ik de dag-energie van Human Design, met in geel de concrete, treffende synchroniciteiten:

Gate 35 - Progress

Gate of Change
The Secret is 'No-Expectation'

By design, progress can not exist in a vacuum and is dependent on interaction. Life is a continuous cycle of experiences with beginnings, middles, and ends.

Line 2 - Creative block

Lack of inspiration which stops progress.
Exaltation: Attunement with the vagaries of the muse and the recognition, creativity is energy that ebbs and flows. Creativity and the muse will always come and go.
Detriment: The need to take action, however mundane, to overcome the feeling of emptiness. The actions being uninspired do not further progress. The need for change and the fear of stasis.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen