dinsdag 16 december 2014

Aarden

Dit is een thema waar ik al een tijdlang mee bezig ben. To 'aard' or not to 'aard'?

Het klinkt misschien als een bekend verhaal voor jullie, wat ik nu ga vertellen. Dat is het ook voor mij. Het betreft, dat ik sinds Ecolonie niet meer terug in het gareel wil, hier in de maatschappij in Nederland. Maar is het werkelijk sinds Ecolonie? Of heeft Ecolonie mij gewoon de ruimte gegeven om een andere manier van leven te ervaren, waardoor ik niet zo happig meer was op wat mij werd aangeboden in Nederland, wat ik toch al nooit was? Heeft mijn bewustwording mij gewoon duidelijk gemaakt dat ik toch al niet wilde aarden?

(Het antwoord op bovenstaande vragen is
nee, ja en ja.)

Ik ben lichtelijk paranoia, om vast te komen te zitten in het systeem. Liever wil ik in zachtheid wegglijden uit alle verplichtingen en belemmeringen, uit dat hele geldsysteem, de banenmarkt, de uitkeringen, het zorgsysteem, de hele mikmak, en in een helende plek zelfvoorzienend gaan leven met een groep gelijkgestemden. Dat heb ik altijd gewild. Vroeger las ik fantasyboeken. Nu heb ik ervaren dat mijn droom realiteit kan zijn.

EN (hier stond eerst een 'maar' - ik creëer toch liever geen strijd in mezelf, ter informatie, WOORDEN ZIJN BELANGRIJK): ik zal linksom of rechtsom - liefst van onderen - aan mijn aarding moeten werken, wil ik iets op kunnen bouwen.

Gronden kan ik wel. Als dat niet zo was, zou ik erg labiel zijn. Het gaat eerder om het feit dat ik vaak uit die gronding ga, als ik geconfronteerd word met iets. En het is ook zo dat het onderste deel van mijn aura - dat informatie bezit over de materiële basis van mijn leven - leeg is. Ik zend niet zoveel uit, daar rond dat eerste chakra, waarop moeder aarde mij geen overvloed kan gaan schenken. Ik ben hier gewoon. Ik verstevig mezelf van binnenuit. En dat is op dit moment precies wat ik nodig heb.

joehoe, een wel heel schetsmatig tekeningetje van een raar maar blij chineesje met een bloemetje in z'n kruis - ter educatie: hij grondt met z'n 1e chakra (dat bloemetje dus), zijn voetchakra en ook een beetje met zijn handchakra's - eigenlijk kan je gronden met elke cel in je lichaam

Voornamelijk kies ik voor het uitwerken van thema's als onzekerheid en weerstand omtrent gronding, door middel van mijn cursus. Ik heb als doel om in kwetsbaarheid en toch zelfbescherming contact te kunnen maken met mensen die niet mijn waarheid leven. Ik wil graag mijn licht manifesteren als healer en ook wanneer ik niet aan het healen ben. Ik wil graag voelen dat deze aarde al mijn kleine droomzaadjes transformeert tot levende bomen vol vruchten, en ik wil in harmonie en dankbaarheid leven met deze rijkdom.

En vooral wil ik het allemaal niet zo willen. Ik zou het allerliefste willen, dat ik niet iets hoefde te willen om mijn toekomst te controleren. Want die kan ik hoegenaamd niet controleren. Temidden van alle programmeringen van mijn geboorteplaats, ben ik deze 'keuzestress' aan het opruimen. Want innerlijk heb ik allang gekozen. En terwijl ik met mijn thema's bezig ben, kan ik vertrouwen dat de uiterlijke realiteit steeds sneller op de innerlijke gaat lijken. Want zo binnen, zo buiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen