zondag 21 september 2014

Verschuivingen

Er komt een stroom in mijn leven. Aan de ene kant is dat goed, en precies wat ik wilde en gevisualiseerd heb, maar aan de andere kant word ik er ook gestrest van. Ik weet dat ik de dingen veel te serieus neem en teveel mijn best doe. Ik wil lichtvoetiger door het leven gaan. Tarwe-energie: vluchtig neerstrijken, en dan weer verder vliegen. In plaats van alles zo'n enorm belang te geven en nauwelijks vooruit komen. Ik ben niet voor niets allergisch/intolerant voor tarwe/gluten: deze vluchtige energie erken ik niet in mezelf. (Als je hier meer over wilt weten, lees dan Hoorn des Overvloeds van Christiane Beerlandt.)

Ik heb de afgelopen twee weken in een stroomversnelling gezeten, samen met mijn vriend. De keuzes en verschuivingen vlogen me om de oren. De strandbieb liep af, twee andere deuren sloten, en andere dingen begonnen weer. Ik heb bijvoorbeeld besloten samen met mijn lief Tai Chi Chi Kung-lessen te nemen. We hebben er nu twee gedaan, en het is echt heerlijk. Voor iedereen heeft het weer een ander effect op de gezondheid. Mij brengt het in mijn lichaam, het grondt me. Daarnaast ben ik van arts gewisseld. En ook is mijn cursus weer begonnen. Dit tezamen, maakt dat er heel wat opschoning in mijn energie en lichaam aan de gang is. De afgelopen week had ik een les over het 6e chakra. Ik kreeg op de terugweg in de trein allemaal inzichten, met een lege pen als enige gezelschap. De energiestroom die de Tai Chi-les op gang bracht, kwam aan in een vermoeid lichaam dat zichzelf nauwelijks overeind kon houden. En toen ik naar de les over gidsen en spirituele begeleiders moest, had ik een slechte nacht gehad, inclusief bloedneus, zodat ik het bijna niet op kon brengen om te gaan. Tijdens de les had ik zo'n kontpijn van het vele fietsen de hele week, dat ik onderuitgezakt en volkomen in de weerstand in de les zat.

Dit alles wordt veroorzaakt doordat er veel energie van mij in mijn vorige leven vastzat, en mijn 1e chakra (vandaar de kontpijn) heel lichtrood was, wat voor mij betekent dat het zwakjes was. Ik had al eens een regressie gedaan op dit vorige leven, maar ik had nog niet alles eraan begrepen en vergeven. Het is een situatie met verschillende aspecten. Het contact met mijn gids was - hoewel ik zijn gezicht zo voor je zou kunnen uittekenen - nogal roestig, en in een sfeer van boosheid en verwijt. Daarin is nu al heel wat geheeld en vergeven. Het is lastig voor me om alles los te laten en me te focussen op het nu. Want daarin is er geen enkel excuus meer om NIET voorwaarts te willen gaan, precies door alle dingen heen die ik moeilijk vind. Terwijl ik dit schrijf weet ik, voel ik, dat ik het te zwaar maak voor mezelf. Ik ben blij dat ik het gewoon allemaal aanga, en dat ik bereid ben om voorwaarts te gaan en geankerd te zijn in het hier en nu, en verder komt het vanzelf wel.

Het heeft me doen landen. De bloedneus staat ook voor stromen, de rode stroom die mijn 1e chakra nu is (met dank aan mijn docente, die me na de les een healing gaf). Mijn beweging deze maand zal heel erg gaan over het zetten van stappen naar draagkracht, een stevige basis en zelfstandigheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen