woensdag 25 april 2012

Terug in de tijd: geleide visualisatie

Ik loop over, ik kook over, ik loop mezelf voorbij, ik zit vol energietintelingen die er niet uit kunnen. Ik twijfelde dit hier te plaatsen. Mijn ontwikkeling komt in een stroomversnelling.

Het gevaar van het hier plaatsen is dat ik het face-to-face uiten misloop... Dus dit zet het even op scherp, dus ik moet het juist doen!

Wat hier te plaatsen?

Dit. Gewoon alle expressie en kunst die ik hier nog niet heb neergezet. Eens temeer een spirituele coming-out.

We gaan drie weken terug in de tijd.

1. Ik heb een geleide meditatie gedaan in de klas. Ik wil immers de wereld verbeteren, en naar een hoger bewustzijnsniveau brengen. Het was dus een teleurstellende ervaring.
Het was een aardingsvisualisatie, waarin ik iedereen vroeg de ogen dicht te doen en zich het volgende voor te stellen: dat je een boom bent en dat je wortels diep de aarde in gaan en dat zich bloemen openen in je lichaam, om je organen te verbinden, met samentrekking en uiteenzetting... en tijdens het hele verhaal waarvan dit een samenvatting was, was ik zelf niet geaard. Laat staan dat ik vol zat met bloemen. Ik deed dit voornamelijk vanuit mijn ego, dat niet helpt als je de wereld wilt verbeteren. Dat ego was toentertijd nog sterk genoeg om mijn emoties te onderdrukken (had erg veel zin om te gaan huilen voor de klas, uit heimwee naar mijn eigen licht, dat deze meditatie wou vullen, en uit verdriet om de weerstanden die ik in de groep voelde, en die ik dus zelf ook bezat), wat betekent dat ik het niet uit mijn hart kon doen. Maar mijn hart is juist door deze ervaring geopend en mijn ego een stukje verbrand.

4 opmerkingen:

  1. Ik kan me voorstellen dat het een erg teleurstellende en vervelende ervaring was. Vooral dat het voor jezelf niet goed voelde. Ik hoop dat je wel verwacht had dat niet íedereen even gemotiveerd zou zijn om te mediteren?

    Ik kan me ook voorstellen dat het eng is om jezelf met je eigen angsten te confronteren (ja, ik reageer hier ook even op de rest), maar het is wel knap van je dat je het doet. Pas als je je er bewust van bent, kun je er iets mee. Hopelijk lukt het je om het te overwinnen :)

    En geen warm water? Dat is echt niet relaxed. Gelukkig kun je nog ergens anders douchen. Dan blijkt ook maar weer dat je heus wel vrienden hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk, ik had verwacht dat er grote weerstand zou zijn bij die-en-die persoon, en dat kwam ook uit. Jij hebt ook weerstand :) Kan er nu wel beter mee omgaan.

    Dank je :)

    Ja idd, vond het ook wel mooi symbolisch, omdat vrienden een warm bad kunnen zijn ;) Oké, nu ben ik waarschijnlijk iets aan het uitleggen dat ik niet hoef uit te leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, ja, ik heb ook weerstand :P Daar moet jij gewoon schijt aan hebben, zodat je er zelf geen last van krijgt dat anderen niet mee willen doen.

    Uitleg was idd niet echt nodig :P (Maar het is wel mooi symbolisch.)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh maar ze wilden wel meedoen hoor. Iedereen deed mee, behalve degenen die later binnenkwamen. Ze waren erg bereidwillig ;) Die later binnenkwamen hadden zoiets van ' waar kom ik in terecht?' haha
    ik kan het van me af laten glijden. het is wel zo dat ik het bij mezelf herken en dat het daardoor moeilijk is, dat ik tegelijk de weerstand van mezelf en van anderen in me moet oplossen. Het is niet een kwestie van schijt hebben. Als je schijt hebt dan lijkt het alleen maar alsof je onverschillig bent, maar dat is ook een houding. Daar heb ik schijt aan ;)

    BeantwoordenVerwijderen