woensdag 25 april 2012

Terug in de tijd: angsten

Twee weken terug.

2. Ben veel spirituele boeken aan het lezen, o.a. één over zelfheling waarin ik oefeningen doe. Ben blijven steken bij het hoofdstuk over angsten. Dan moet je ze één voor één opschrijven en oplossen. Ben me de laatste dagen vreselijk bewust van mijn angsten, ik veroordeel ze en ben bang voor bijna elke gedachte en emotie! Pff, als ik ook een beetje teveel in zulke boeken lees achter elkaar (of een meditatie leid in mijn klas) is het net alsof mijn angsten en negatieve denkpatronen enorm getriggerd worden en heel actief. Daardoor lijkt het net alsof ik alleen maar achteruitga, maar ik denk dat het juist geslaagd is dat ik ze zo bewust beleef nu. Ik had bijvoorbeeld het inzicht laatst dat ik beter wil worden uit angst (dat het nog veel erger wordt) in plaats van uit liefde voor mezelf. Of anders gezegd: dat ik niet beter wil worden uit angst voor mijn eigen licht. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen