maandag 2 januari 2012

Perfectdag 1: bordjes eten

Het is perfect-week! Het is nieuwjaar! Wie weet wat het zal brengen? Perfect zal het niet zijn, zoals niets dat is, en tegelijk ook alles - en dit is alles dat gezegd hoeft te worden over perfectie -  maar ik zeg altijd maar: wetend eten is etend weten, en dat is een goed begin, want je bent wat je eet, en wat ik eet is perfect, want:

Ik eet volgens de paleo-stijl, dit is hoe de oermens in Afrika at: perfect voor ons, moderne mensen, gezien het feit dat ons DNA nauwelijks is veranderd. Dus geen geraffineerde suikers, geen granen en peulvruchten en zuivel, want dit is niet goed te verteren.
Wel:

Verdraaid ontbijt: drie van zulke loeders, plus een berg ongare chinese kool, een flink kauwkarwij:

Middenonder: een reeds ontbeten draailoeder.

Een bordje kots in verschillende kleuren - Donald Duck beeldt op de ondergrond verschillende emoties uit, ter eetducatie.

Eierterrine met bimi (Broccoli, In Middel Ingedikt) en haricots (hari-kots) verts.
Verder: een kerstrest, stoofpot met pruimen en kastanjes en ui: zoet bruin vlees waar je scheten van gaat laten.

Morgen een nieuwe aflevering in dit eet-avontuur, en woensdag zoals vanouds een wetenswaardige woensdag, met meer informatie over paleo-eten.

3 opmerkingen:

  1. Jij ook een gelukkig nieuwSPATIEjaar :) (:P)

    Dat is een flink ontbijt! Is het ook lekker? (Dat ontbijt en de rest.) Het ziet er een beetje uit als iets waarvan je denkt: op hoop van zegen. En dan is het soms (heel) lekker en soms (heel) vies. Dit is uiteraard niet als belediging bedoeld :P Ik heb weinig verstand van eten en ingrediënten; geen idee wat eierterrine is en ik zou niet weten wat ik me bij bimi voor moet stellen. Ui ken ik wel; dat is vies. (LOLOLLOLOLOL!!1!) Geen peulvruchten en zuivel voor de oermensen? (Of is dit meer een vraag voor woensdag?)

    De placemats hebben wij ook jaaaren gehad! Ws nog steeds wel ergens één of twee die helemaal versleten is/zijn, maar we hadden er (minstens) vier. Die emoties ben ik zoooo vaak nagelopen tijdens het eten. Het doet met meteen aan basisschool, zomer en witte boterhammen met vruchtenhagel denken. Loop jij ook altijd alle emoties na?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nieuwjaar hoort toch aan elkaar? :P

    Ja, het is lekker! Eierterrine is gewoon ei klutsen en met een paar ingredienten in een ovenschaal doen ;)
    Bimi, dat heb ik uitgelegd, is broccoli in middel ingedikt, haha, shit, mijn grap is niet begrepen :P Das dus lange dunne broccoli, in plaats van zo'n knol.
    Ja, das een vraag voor woensdag! Ik zal er dan nog wel even op ingaan :) :)

    Oh echt, haha, wat cool! Ja, ik heb die emoties ook al heel nagelopen, tijdens het eten. Wij hebben ze nog niet zo lang dus geen jeugdherinneringen echter ;)
    Witte boterhammen met vruchtenhagel! Lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het maar even opgezocht. Nu weet ik wel wat bimi is :P Ik wacht met smart op woensdag.

    BeantwoordenVerwijderen