maandag 16 januari 2012

Mild of niet

Mijn excuses voor de niet waargemaakte belofte van een modeshow in de achtertuin. Ik was dit weekend een beetje mild voor mezelf, want ik had het al druk genoeg met stressen over mijn verhuizing naar Groningen. Ja, u leest het goed: ik ben weer verhuisd. Leuk, al vind ik het ook wel spannend, ondanks dat ik inmiddels al vier kamers heb versleten. Maar dat laatste is dan eigenlijk ook wel logisch: ik ben een draaikont. Ik vind het moeilijk om mijn draai te vinden.

En morgen moet ik weer voor het eerst werk op school laten zien na lange afwezigheid, ook al zo'n fijne stressfactor. Ik heb in arren moede vanmiddag een schilderijtje gemaakt maar dat mislukte, zeer tot mijn chagrijn. Dus morgen laat ik dat hoopvolle schetsboekje zien dat ik in december begon met het voornemen er elke dag een tekening in te maken. Er zijn veel pagina's leeg. Maar het begint ergens op te lijken. Het zijn de voorzichtige schreden op het ijs van een geblesseerde schaatser, bang dat hij opnieuw zal vallen. Soms zwikt en zwiebelt hij even maar langzaam krijgt hij zijn zelfvertrouwen terug.

Overmorgen word ik 22. Ik ga een feestje geven dit weekend, voor mijn familie. En volgende week of daarna voor mijn vrienden. Ik heb nog nooit een feestje gegeven in Groningen. Mooie kans om een goede start te maken in mijn nieuwe kamer. Klinkt dit belegen? Oh, ik ben zo'n belegen stuk kaas - maar daar moet je zo onderhand wel eens van gegeten, pardon, geweten hebben. En deze week al helemaal. Deze week ben ik het toonbeeld van mildheid. Of niet?

1 opmerking:

  1. Is het een leuke kamer? Nu kun je twee vliegen in één klap slaan: verjaardag èn house warming!

    Succes op school :)

    Mild is (best) zen, dus houd dat vast, turprec.

    BeantwoordenVerwijderen