woensdag 12 oktober 2011

Wetenswaardige woensdag

Het is tijd voorrrr...

Die mag ik toch wel hergebruiken? Aaah, voor één keertje?

Voornamelijk is een woord dat je in het woordenboek kan opzoeken (dit kan je eigenlijk met elk woord) (dan kan je het gewoon intikken op Google en dan vliegen de online woordenboeken je om de oren!) (al is bij voornamelijk de eerste hit op Google een website over voornamen - ik kan een goede woordgrap wel waarderen) (een slechte ook, overigens) (voornamelijk als ze te maken hebben met poep en pies) (voornamelijk met poep) (een topdrie: 3. Uranus, 2. Zit u ook omhoog? Anaalzalf! en nummer 1. Kaktalogus) (die laatste was in een artikel in de Quest over ontlasting) (wist je dat er zeven types ontlasting worden onderscheiden?) (onderschijten?) (wat? het is vandaag wetenswaardige woensdag! het is de bedoeling dat ik U wetenswaardigheden vertel!)* (sorry?) (oja) (maar ik heb het woord 'voornamelijk' gebruikt?)** (maar het zijn mijn regels! ik mag bepalen wat ik schrijf!) (ja, dat betekent ook dat ik mag besluiten een blog voornamelijk in parenthesen te schrijven)*** (dat zijn haakjes en ook wat tussen haakjes staat) (zie? alweer een wetenswaardigheid! én nog een keer het woord 'voornamelijk'!)**** (ja, maar dan is het niet leuk meer)***** (ja, je hebt gelijk)

*Oké, die laatste conversatie met de denkbeeldige bloglezer in mijn hoofd, U dus (met hoofdletter) moet ik even toelichten. U zei dat mijn wetenswaardigheden wel over het thema moeten gaan, en toen zei ik dat ik het themawoord had gebruikt,
**en toen zei U dat dat niet volgens de regels was, en toen zei ik dat het mijn regels zijn, en toen, om U maar even voor te zijn, voegde ik daar snel aan toe dat dat dus ook betekent dat ik mag besluiten een blog voornamelijk in parenthesen te schrijven, en toen vroeg U
***'Wat zijn parenthesen?'
****en toen legde ik dat uit en toen zei U 'maar dan gaat het hele idee van parenthesen verloren, dan kan je net zo goed een blog in normale zinnen schrijven, met hoofdletters en punten enzo', en toen zei ik 'ja, maar dan is het niet leuk meer'
*****en toen zei U 'je moet dit wel even uitleggen want ik weet weliswaar wat er tussen de regels staat maar wellicht is niet elke lezer zo denkbeeldig' en toen gaf ik U gelijk, en toen schreef ik deze asteriskensequentie om te weerleggen dat ik de hele blog net zo goed in normale zinnen had kunnen stellen (overigens schreef ik deze blog voornamelijk om mijn vader te ergeren, die mij te verstaan gaf dat ik 'niet zoveel terzijdes moet gebruiken' - dit terzijde).

10 opmerkingen:

  1. Waar haal jij al die wetenswaardigheden toch vandaan?

    Kaktalogus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oké, woordenboek en wikipedia (de twee W's zoals iedereen), maar ik bedoel meerr wowdoorjouwblogbehorendingenalsdeductieenparenthesenutotmijnbasiswoordenschat

    en oke oke ik heb zojuist een hele lelijke beschamende column voor de schoolkrant geschreven waarvoor meneer Assies me waarschijnlijk heel streng aan gaat kijken en ik niet wist hoe snel ik een pseudoniem moest bedenken..adem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan woordgrappen ook wel waarderen. Zeker ook die over poep en pies. Onderschijt was dan ook de woordgrap waarbij ik mezelf niet stil kon houden en wel geluid moest produceren :P Ik ken trouwens iemand die aan de lopende band woordgrappen maakt en dat is dan vaak op een bepaald moment niet grappig meer (vooral omdat 'ie ze allemaal maakt; ook de slechte die niet slecht genoeg zijn om hem uit te kunnen lachen :P).

    Erg leerzaam weer! Volgende wetenswaardige woensdag over asteriskensequentie?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik dacht al, die kaktalogus is écht iets voor Ezra!

    De twee w's! Die heb ik hier niet gebruikt. Dit was gewoon freestylen. Dat kan jij ook als de beste. Ik weet nog dat ik door jou het woord perturbatie heb geleerd. Ooit, op hyves. Dat is nooit uit mijn hoofd verdwenen (in feite was de zin zelfs 'perturbatie in mijn kop' - jaja, ik weet het nog!)

    oooooh die wil ik lezen! Mag ik? Mag ik?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh hee, tegelijk gepost. Deze is voor Sjors:
    Ik ben blij dat onderschijten in de smaak viel ;) Gelukkig ken ik niet zo iemand, ik kan me voorstellen dat hij het bloed onder je nagels vandaan haalt, als een irritant sitcompersonage :P

    Asteriskensequentie heb ik zelf bedacht, dat was pure bluf. Ha! :P

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar ik was eerder! Yes, gewonnen! :P

    Ik heb het nog opgezocht met Google :P En kwam hier uit: http://stackoverflow.com/questions/6478474/can-sequence-of-writing-in-asterisk-configuration-affects-the-performance-of-voip En toen dacht ik: het zal wel een term zijn voor een bepaalde tekstvorm, die je niet helemaal correct hanteert :P

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, maar deze keer krijg je geen gedicht! Zou jij niet gaan lezen? :) :) Aan de andere kant, dit is niet dom op internet hangen, dit is waardevol intelligent sociaal contact ;)

    Haha, daar snap ik echt helemaal niks van :P Programmeertaal...
    Ah ja, dat het eigenlijk asteriskensequentie was of dat 'asterisk' dan vervangen zou moeten worden door, bijvoorbeeld, voetnoot (daar had ik wikipedia voor nodig), en dan voetnootsequentie, dat wil zeggen, gewoon voetnotEN. Ha. Ben ik even slim.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De planning liep een beetje uit. Maar dan moet jij ook niet zo laat nog gaan reageren! :P

    Heul slim! Preater.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En dan noem je me ook nog preater! :P Wie is hier nou de preater!

    BeantwoordenVerwijderen