zondag 9 oktober 2011

Wegens III

Ik heb besloten acteerlessen te nemen. Dinsdag ga ik met een vriendin naar een introductieworkshop. Ik ben benieuwd. Vroeger zat ik ook op toneelles. Dat heb ik jaren gedaan, ook al was het eigenlijk niks voor mij en bakte ik er niet veel van. Ik kreeg altijd kleine rolletjes. In Minoes was dat Fluf de kat (wie?) (precies) (waarbij vermeld dient te worden dat de andere katten heel strakke, zwarte kattenpakjes aanhadden, en Fluf een grijze hobbezak) (overigens moest ik ook een keer een vrolijke heks spelen, en daarna een vrolijke herbergiersvrouw - waar de toneeljuf het idee vandaan haalde dat ik geschikt was voor het spelen van gulle dikkertjes weet ik niet, want ik was gul noch dik) De zoon van de toneeljuf zat bij mij in de groep. Hij kreeg altijd de hoofdrol en mocht dan romantische scenes met de knapste meisjes spelen. Typisch.

Ik herinner me dat we in de kring moesten staan en Italiaanse woorden moesten schreeuwen, zoals pizza en macaroni. Ik herinner me dat ik het altijd het leukste vond om in de coulissen te staan kijken naar de andere spelers terwijl het publiek me niet kon zien. En ik herinner me die keer dat ik met de toneeljuf mee naar zolder mocht waar alle rekwisieten en kostuums werden opgeslagen. Dat was magisch. De rest heb ik uit mijn geheugen gefilterd, maar goed ook, want natuurlijk was mijn verlegenheid verlammend en slaagde ik er in van die hele toneelles een persoonlijke hel te maken - je kent me wel. Maar afijn, ik ga het niet doen omdat ik er goed in ben.

Op welke manier past deze blog in de w-week? Dat is natuurlijk wegens de laatste zin.

1 opmerking:

  1. Haha, gulle dikkertjes :P Veel plezier en succes :) Lijkt me wel eng. Tof dat je het gaat doen!

    BeantwoordenVerwijderen