zondag 18 september 2011

Zijn numero quatro

Everything will come together
in quietness
and near in time

Op de valreep nog een laatste zijn-blog. Ik ben een beetje nerveus want komende week wordt de week waarin ik mijn blog op school ga laten zien. Ik weet dat een paar van mijn klasgenoten mijn blog reeds lezen, en dat wordt verder niet uitgesproken, wat op zich prima is, maar nu gaat dat dus veranderen. Eigenlijk moet ik iedereen van tevoren een mailtje gaan sturen, omdat een blog niet bepaald iets is dat je lekker met z'n allen in stilte gaat zitten lezen. Heeft met presentatie te maken. (maar ik ben de e-maillijst dus kwijt) (oordeel niet meteen, je zult zien dat het niet nodig was)

Er zitten haken en ogen aan bloggen, zoals:
1. I have three english speaking exchange students in my class that don't understand a word of what I'm saying (except for these of course) 
2. mocht het je nog niet opgevallen zijn: ik schrijf. En ik doe een opleiding autonome beeldende kunst. Ik gebruik weliswaar af en toe foto's, maar tot nu toe alleen illustratief, dus veel beeld valt er niet te bekennen, tenzij je de opmaak meerekent - maar dat is het punt niet.
3. ik schrijf over persoonlijke dingen. Ik bedoel, dat is een beetje kwetsbaar. 

Die laatste daar kom ik wel overheen. Ik bedoel, kwetsbaarder dan dat slaapfilmpje kan het niet worden. And concerning the exchange students, sorry, I obviously can express myself better in Dutch. I'm Dutch, so I write my blog in Dutch. Maar vooral punt twee baart me zorgen.

Ik ben wel van de transparantie, dat is ook de reden dat ik blog, maar er is iets dat ik juist niet vertel, wat alles een heel stuk gemakkelijker zal maken. Maar ik kan dat niet zeggen omdat ik mezelf dan in de vingers snijd.

Ja, ik heb mezelf in een fijne positie gemanoeuvreerd hier. (Misschien kan ik hier onder vier ogen over praten met Rein Jelle.)

Ook heb ik het gevoel dat zo'n beetje alles wat ik hier schrijf een déjà-vu is. Dit heeft er verder niks mee te maken.

En nu las ik de blog hardop en deed net alsof ik hem voorlas voor mijn klas, inclusief alle pijnlijke stiltes en ongemakkelijke woordgrappen, en het leek allemaal heel episch, behalve dan dat ik geen performancekunstenaar ben, en als alle ogen op mij gericht zijn heb ik de neiging overal haakjes toe te voegen. En ongemakkelijke woordgrappen werken nou eenmaal beter als je ze leest. Of als ze worden voorgelezen door een komiek. Wat ik niet ben. Dit is de enige keer dat ik een blog ga voorlezen. Het werkt ook totaal niet, omdat jullie alles kunnen lezen voordat ik het zeg. Al schrijf ik ook dingen die ik niet voorlees. En dan hebben we nog wat labels, te weten:

5 opmerkingen:

  1. Oeh jeetje.. dat is wel heel spannend ja! Ga je een 'oude' blog voorlezen of een speciale nieuwe schrijven?
    En waarom ga je een blog voorlezen?

    Ik ben ook wel benieuwd hoe jij je eigen blog zou voorlezen. Bij sommige dingen die ik schrijf, denk ik ook wel eens, tsja eigenlijk moet je dat zo uitspreken. En dat heb jij ook wel heel erg denk ik?
    Misschien moeten we met zn allen eens een 'luisterblogdag' gaan houden :--)

    Succes komende week met het voorlezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh en ik vind je foto ook heel erg mooi (en leuk, zoals ik aangeklikt heb) en als je lelijk was, al was de fotograaf en de techniek nóg zo goed, dan was het nog steeds een kutfoto geweest. Behalve als ze je hoofd met fotoshop (F..otoshop...) hadden vervangen met die van Alan Rickman, daar wordt iedereen knap van! ;-)
    goed verhaal anne-fleur, vertel het nog een keer. ja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeh, eng! Althans, dat zou ik denken als ik het zou moeten doen. Hopelijk lukt het zoals je het van tevoren bedacht hebt en valt je blog (ik schreef hier "bloef") in goede aarde. Je schrijft - zoals eerder gezegd - iig leuk en het gaat doorgaans ook echt ergens over, dus als ze er niet een probleem van maken dat je met tekst aankomt ipv beelden (in de breedste zin van het woord), komt het vast wel goed :) Succes!

    Woordverificatie: readi. Ben jij readi? :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga déze blog voorlezen ;) Vandaar het Droste-effect...

    Haha, f... otoshop. Moest er wederom over nadenken. Ben niet zo goed met zulke dingen ;) Maar heerlijk. En Alan Rickman, met z'n gleuf, oh, ik wou dat ik er één had. En ik besefte net wat ik typte. Oh mijn god. En dit is straks gewoon zichtbaar voor mijn klas. Ik lijk wel gek.
    Dank je :)

    De reden dat ik een blog voor ga lezen (de volgorde van deze reactie is niet helemaal juist maar je kunt me wel volgen hoop ik) is dat ik dus geen beeldend werk meer maak maar alleen maar bezig ben met deze blog, dit is wat ik *doe* op het moment, qua werk/kunst, en op de academie moet je werk/kunst laten zien, dus vandaar. En eigenlijk speel ik een beetje vals want door het voor te gaan lezen maak ik er toch een performance van ;) En performancekunst 'mag' gewoon.

    Ja, ik vind het ook eng, inderdaad om wat je zegt, Anne-Fleur.

    Maar ik ben readi voor bloef. (wow, goeie) En dank je.

    Ja, dank jullie wel, zonder jullie steun had ik dit nooit gekund, oh wat klef, maar waar.

    En een luisterblogdag, haha, cool idee! :D En dan heel erg gaan lachen om alle flauwe grappen want daar kunnen we wat van (oké, spreek voor jezelf, Roos). Shit, ik mis de trein. Alweer. Altijd. Zucht. Nouja, met de volgende kom ik ook nog op tijd dus dit gaat weer eens helemaal nergens over.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Én de tweede trein gemist. Nu kom ik tien minuten te laat. Het is ook altijd hetzelfde liedje .

    BeantwoordenVerwijderen