vrijdag 16 september 2011

Zijn II

De zijn-week duurt extra lang omdat ik op een vrijdag was begonnen, dus hij gaat door tot en met zondag! Is dat even boffen! Alle ongelooflijk opwindende dingen (slapen) die ik dit weekend ga doen komen zo ook nog aan bod!

Tjeez, ik heb een allergische reactie, hoor. Blijkt dus dat ik geen bloemkool mag eten. Vet kut. Nouja, het gaat wel weer over. (Tien punten voor relativering!)

Ik heb een superlelijk boekje waar ik veel in schrijf de laatste tijd. Het is ook mijn collegeboekje, mijn eetdagboek en mijn schetsboek. Mijn dokter wou wat van dat eetdagboek kopieren, maar dat feest ging mooi niet door. Ik gebruik namelijk afkortingen als 'haricoharico' als ik haricots verts bedoel, oké, dat kan nog, maar ook beschrijf ik mijn ontlasting (sorry) niet als ontlasting (sorry) maar gebruik er andere woorden voor (sorry), wat nog wel het gênantst is. Voor uw medische informatie: ontlasting is een belangrijke graadmeter voor de gezondheid.

Maargoed, in dit boekje dus heb ik een aantal dingen beschreven zoals ik ze in mijn vorige zijn-blog ook heb beschreven, maar dan in het Engels waarom daarom.

I met a girl on the train. I think she texted a friend that I was eating weird food at first, but she then decided to ask me about it directly. 'Is it pasta with paksoi and cumin?'
Normally I don't like strangers talking to me. I was a bit suspicious and tired and grumpy, but I replied ('no, caraway') and she turned out to be the sweetest person! We talked about setting up a soup café at a train station, to provide good, healthy food for hungry, cold people at the end of the day who don't want to drink tea. We agreed people should bring their home-cooked food more often. I didn't say I was on a medical diet so I kind of talked around my food habits. I think that was a good thing. Telling you're on a medical diet is not something to burden a stranger with on the first meeting. But it felt like lying.
 She told me she had been to Iceland to study there and likes being creative as well. I told her I'm studying at the art academy and she got enthusiastic about that. In return she said that she dances, paints and knits. That last one struck my attention. I said I wanted to knit too (which I do, I bought this wool at the 'art village with Yvon & Roos' day.)

Written on the bag are unintentionally funny quotes from the people at the art village.
She then invited me to a weekly knit evening called stitch and bitch. (Don't you dare say that's lame!) But she is on vacation for the next two weeks so I won't be seeing her then. Her name was Helenya or something and she had beautiful green eyes and reminded me of Emiliana Torrini. I miss her already.

En ik weet dat er een moment komt dat ik haar de link van mijn blog geef en dat ze dit zal lezen.

3 opmerkingen:

  1. o o ik smul van je zijn-posts.
    die blog van mij is tijdelijk onzichtbaar omdat ik er nog wat aan wil doen.. je foto is trouwens ook mooi! dit is een berichtje geschreven zoals ik praat dus geen overgangen en hoofdletters.. ik droom van zo'n ontmoeting met een vreemdeling. de vreemdelingen die mij aanspreken zeggen altijd dat ik aan de kant moet en hebben snot in hun baard. in ieder geval mijn moeder kwam zo net binnen en vroeg waarom ik de laatste tijd steeds om half een achter mijn broers' computer zit te typen en toen zei ik dat ik het Pentagon zit te hacken. moehaaaaaaaaaaaaaa alsof ik dat kan.

    ik heb gedichten ingestuurd voor de wedstrijd doe maar dicht maar! als ik win komen ze in een boekje

    .. Geef me meer van die geñante poepverhalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn, gerustgesteld! Dichten tijdens Nederlands móet wel goed zijn, dat is als poepen op de wc! Dank je, komt vooral door de techniek en de fotograaf hoor, maar dat heb je met studiofoto's :P
    Oh, de vreemdelingen die ik ontmoet in de trein zijn meestal ook niet veel soeps, zat gisteren nog naast een hele dikke met een groene jas die stonk naar het oude schuurtje van mijn opa (superheldenmateriaal?), en hij stond niet op toen ik erlangs moest om uit te stappen dus viel bijna in z'n schoot, en volgens mij viel mijn tas echt in z'n schoot. Het is geen poepverhaal maar het is wel genant.

    Oh cool, ik hoop dat je wint, boekjes zijn cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is al de derde keer dat ik hier iets typ. De eerste keer vergat ik de woordverificatie (dat vergeet ik wel vaker bij jouw blog) en de tweede keer had ik met veel moeite met m'n telefoon een berichtje getypt, maar toen was ik niet ingelogd en dat lukte natuurlijk ook niet. Nu is het scheepsrecht (hoewel ik niet een hele boeiende reactie heb of zo):

    Balen dat je geen bloemkool mag eten! Maar hoera voor relativering!

    Als ik haricots verts lees (met enige regelmaat op werk) denk ik altijd "Harrie Koos" en dat dat een grappige naam is. Die naam wil ik dan ook een keer gebruiken. Harrie Koos (de/van) Groen of zoiets.

    Stitch and Bitch klinkt wel cool eigenlijk en tof dat je zo'n gesprek had met een "wildvreemde" in de trein. Hoera voor je dieet! (Relativering.)

    Oh ja, en: ONTLASTING! Het mag gezegd worden. POEP!

    BeantwoordenVerwijderen