maandag 5 september 2011

Stress

Eersteschooldagzenuwen, oh, ik ben zo'n puber. Heb nauwelijks geslapen en toen ik wel sliep droomde ik iets met treinen, wat ik altijd droom als ik gestresst ben en de volgende dag ergens naar toe moet met de trein. Meestal droom ik dan dat ik 'm mis. Deze keer droomde ik dat ik op bezoek ging bij een vriend van mij wiens vader was overleden. In werkelijkheid is zijn vader helemaal niet overleden. Ken je dat, dat je soms hoopt dat een droom niet een voorspellende is?

Wat een weekend. Ik was gisteren zo triest. Ik was bij de verjaardag van mijn kleine neefje en het kwam geen moment in mij op dat het voor hem een belangrijke dag was, ik moest continu mijn tranen inhouden en heb me veel afgezonderd in de regen buiten. Het was zo'n dag dat het fijn was om naar de regen te kijken. Ik had niet naar de verjaardag moeten gaan en thuis moeten blijven om de hele dag in mijn eentje naar de regen te kijken. Want toen ik thuis kwam had ik een middag waarin alles negatief was en mijn gedachten de verkeerde kant op gingen. Gelukkig trok het 's avonds weer weg en toen voelde ik me weer in evenwicht, maar wat was dat? Was het een reactie op iets wat ik heb gegeten? Dat ik mijn emoties onderdrukt had? Ik ben zo bang dat ik het komende schooljaar terechtkom in zo'n draaikolk van negativiteit, want dat had ik het eind van het vorige semester ook, en dat ik er niet meer uitkom. Ik ben iemand die in geval van twijfel doorzet, met als smoes 'dat ik er altijd nog mee kan stoppen'. Maar dan is het dus al te laat. Ik ben verstandig, niet impulsief. Het heeft me wel goede dingen gebracht maar ik heb er ook meerdere keren een prijs voor betaald, een draaikolkprijs. Ik heb soms het gevoel dat ik word geleefd. Misschien is nu het juiste moment voor impulsiviteit.

En ja, ik heb dit altijd, en meestal blijkt de volgende dag dat ik me voor niets zorgen heb gemaakt.

2 opmerkingen:

  1. En? Viel het mee?

    Ik droom met enige regelmaat dat ik mijn tas vergeet. Laatst nog droomde ik dat ik er op Lowlands achter kwam dat mijn tas nog thuis lag. Ik ben niet zo bang dat mijn dromen voorspellend zijn (hoewel het eens in de zoveel tijd wel zo lijkt, maar dat komt volgens mij gewoon omdat ik zoveel dromen onthoud dat het af en toe wel overeen moet komen met wat er later gebeurt (en het zijn nooit spannende dingen)). Wel dwalen mijn gedachten soms af naar vrij duistere plekken en dan denk ik opeens: oh nee, dat mag ik niet denken, stel dat het nu echt gebeurt!

    Een bepaalde mate van impulsiviteit kan het leven van een verstandig persoon heel wat vrolijker en luchtiger maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het viel mee! Het was zelfs erg leuk :P

    Oja, tassen en treinen, dat is wel dezelfde categorie. Mijn enge dromen komen gelukkig ook nooit echt uit dus dat is dan wel weer fijn. Haha, ja en dat herken ik ook! Dat heb ik vooral met van de fiets vallen, vlak voordat ik een bocht neem. Dat moet ik gewoon effe chillen en dan kan ik die bocht gewoon nemen maar ik heb een raar soort neurotische gewoonte me allerlei lelijke smakken voor te stellen...

    En dat is een waarheid als een koe! (sorry, kon het niet laten) (maar het was niet verkeerd bedoeld want het ís een waarheid als een koe!)

    BeantwoordenVerwijderen