donderdag 18 augustus 2011

Prepperig

Dit is de eerste blog in een serie over mijn favoriete kledingsstukken, speciaal geselecteerd voor O! (en U), lichaamloos op de foto, opgevoerd in een beproefde formule en voor de volledigheid gelardeerd met een rijmpje:

Heen van been, op naar kop
Met andere woorden, van teen tot top!

Allereerst, een foto van mijn favoriete schoenen.

Allstars maat 36 met tafelkleedruitje

Geschiedenis: Deze schoenen heb ik al lang, sinds het begin van het allstarstijdperk. Oké, dat begon waarschijnlijk eerder. Maar toen ze weer in kwamen. Toen iedereen van de klas ze wou hebben. En had. Derde klas middelbare school? Zoiets. Ik vond ze in een outlet (slaap je al) in Sneek (zzzzzz...) en er is niet echt een clou in dit verhaal. Oh, en ik draag ze bijna nooit, wat misschien vreemd is aangezien het mijn favoriete schoenen zijn, maar het zijn écht mijn favoriete schoenen, met stip, daar is geen twijfel over mogelijk. Alle andere schoenen komen en gaan, maar deze allstars blijven.

Argumenten voor: Ze zijn perfect voor die thrown-on comfy casual look waarmee je indruk wil maken op je vrienden (wat?) en ik heb in die vijf jaar dat ik ze heb nog nooit iemand anders ze zien dragen. 

Argumenten tegen: Eigenlijk zijn allstars de enige schoenen die gemaakt zijn voor mensen met grote voeten, en lange benen zijn ook geen overbodige luxe (zie hier) Kleine voeten en korte benen zijn eigenlijk een succesrecept voor een pr0pperige uitstraling. Om duistere redenen is dit echter volstrekt irrelevant. Verder heb ik de vage notie dat ze een beetje preppy zijn, met dat tafelkleedruitje, maar in onze vijfjarige geschiedenis samen schijn ik nochthans niet de juiste afstand te hebben bereikt om dit goed te kunnen beoordelen. Liefde maakt blind.

Irrelevante danwel cruciale kanttekeningen: Het zijn echte allstars, overigens, wat natuurlijk niet te zien is op de foto omdat ik er bij het maken van de foto niet aan dacht dat soort prozaische volledigheid te waarborgen, omdat ik mij alleen zorgen maakte 1) dat het eruit moest zien alsof ze nonchalant waren neergegooid zoals ik ze zo altijd aantref, wat schier eindeloze herschikking behoefde en desalniettemin niet is gelukt en 2) over de ondergrond waarop de allstars gefotografeerd dienden te worden. Dit was niet per se de beste ondergrond die ik vond, wel de laatste. En de slechtste, denk ik. Dus daarin ben ik ook niet geslaagd. Ziehier, mijn schoenen.

Volgende item: mijn favoriete sokken.

2 opmerkingen:

  1. Ik haat het woord (zucht, ik schreef woord met dt) smullen, omdat het me of aan moeders en oma's en tantes die tegen hun baby kleinkind nichtje/neefje die iets eet doet denken (Oooooohhh kijk!!!! En theelepel met bosbessenyoghurt! Dát is SMULLEN!?!!!!) of aan de Privé, Weekend, Shownieuws en de mensen die dat lezen en/of kijken (Oh gottegot, Wesley Sneijder heeft een tato van Yolanthe op zijn buik! Zou het wel goed met hun relatie gaat? Smúl-LEN die roddels huhuhheieieieieh). Maar als ik jouw blog lees is dat meestal het woord dat me als eerste te binnen schiet. Niet omdat je me ook maar enigszins aan baby-pratende grote mensen doet denken, of aan Wesley Sneijders of roddelbladen, of sbs6. Maar omdat ik het altijd gewoon zo smullen vind.

    (omg episch, ik zet net de punt achter vind en op rtl nieuws zegt de mevrouw smullen in een zin betreffende Islamitische zeemeeuwen en het brood dat je naar ze toe kunt gooien).

    Nu eens over de blog want dit slaat natuurlijk nergens op (mijn gebla).
    Toffe schoenen! En ik (als langbenige grootvoetige) (zeggen dat ik langbenig ben klinkt zo arrogant maar het is hier slechts een feit, sorry) vind allstars juist altijd leuker bij kleinvoetige, minder lang-benige. Allstars zien er beter uit als er kleine voeten in gestoken zijn. En uiteindelijk doet het een beetje Mary Kate Ashley Olsen aan. Lekker shabby chique, echt smullen!

    Ik kan niet wachten op de sokken. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke reactie! Echt, gewoon smullen! (oké, die zag je aankomen) Leuk van die Islamitische zeemeeuwen, haha :D

    Dat zeggen langbenige grootvoetigen nou altijd! Het is me een raadsel!

    Ze zijn in de wasmachine, dus je moet nog even wachten. In de tussentijd (morgen waarschijnlijk) post ik een andere blog over heel veel andere dingen waarin ik waarschijnlijk veel te open ben (ik heb hem al geschreven maar moet er nog iets voor fotograferen wat ik nu niet kan doen) en die dus iets serieuzer is. Meer als een maaltijd van de natuurwinkel, niet zo smullen ;)

    BeantwoordenVerwijderen