maandag 15 augustus 2011

Trui

Nu zou het perfecte moment zijn om te zeggen: oké, ik zal jullie niet langer lastigvallen met mijn Doctor Who-0bsessie, dus hierbij een blog over iets heel anders, namelijk mijn oranje trui.
Maar helaas, in het verhaal van de oranje trui speelt Doctor Who een sleutelrol, omdat Doctor Who nou eenmaal een sleutelrol speelt in mijn léven (oh, wat moet dit geharrewar irritant zijn voor iemand die volstrekt neutraal tegenover Doctor Who staat) (misschien had deze hypothetische persoon er wel volstrekt geen aanstoot aan genomen als ik één Doctor Who-referentie* had gemaakt in deze blog en had ik deze inleiding het beste maar volkomen weg kunnen laten) (en misschien krijgen hypothetische personen juist híérdoor wel een hekel aan Doctor Who) (en... goed. Trui.)


Amy Pond in de afleveringen Time of the Angels/Flesh and Stone uit seizoen 5 van Doctor Who

Zo, dat was de referentie. Behoorlijk pijnloos, toch? Om niet te zeggen, eigenlijk wel prettig. Want leuk meisje, mooi rood haar, mooie rode slobbertrui, een paar van die goeie ouwe allstars, foto is op de set genomen blijkbaar want er steekt rechts een microfoon het beeld in, en wat een lange benen, ja leuk. (ik probeer mij nu ook enigszins en waarschijnlijk hopeloos te verplaatsen in het mannelijke deel van mijn bloglezers)

Verder wou ik nog even zeggen: zie je die rode trui? Die kledingstijl met iets wijds en slobberigs op een kort rokje en een panty/maillot en een paar sneakers eronder is wel mijn ding. (Paulien Cornelisse-referentie) (zie?! Er bestaan voor mij heus nog wel dingen buiten Doctor Who waaraan ik kan refere- oké, sorry)
Nadat ik deze twee afleveringen gezien had en nadat er nog een paar afleveringen overheen waren gegaan waarin ik besefte dat Doctor Who zich voorzichtig op modeterrein aan het begeven was met een toegankelijke, eerstejaarsmodeacademieachtige stijl, besloot ik met terugwerkende kracht dat ik die rode trui toch wel erg graag Wilde Hebben. Dus ik googlen. Zoals dat gaat zijn er dan blogs waarop een meisje met teveel tijd uitzoekt waar je per aflevering Amy Ponds outfit-of-iets-wat-erop-lijkt bij elkaar kunt scharrelen via webshops. Bleek dat de Rode Trui slechts 32 euro was en te koop bij American Apparel. Eerst dacht ik: dan ga ik gewoon even in Amsterdam kijken of ie daar toevallig is en andere kleuren bekijken, want als Amy Pond een r0de trui draagt wil ik natuurlijk hetzelfde model in een andere kleur omdat ik 0rigineel ben, immers, maar dat vond ik toch wat te omslachtig, dus besloot ik hem toch maar via de webshop te bestellen. Beige, wit, gebroken wit, rood, mauve (bleeklila) en blauw-oranje gestreept waren de enige kleuren die ze nog op voorraad hadden. En fluorescent orange. Het kleurbalkje gaf echter een gedempte, geeloranje kleur aan die me wel aansprak, dus ik besloot het 'fluorescent' te negeren en voor het 'orange' te gaan.
Het pakketje arriveerde.
Oordeel zelf:

De zonnebril dient om een aantal dingen te camoufleren: a) dat ik geen fatsoenlijke foto's kan nemen, b) dat ik niet fatsoenlijk model kan staan voor een fatsoenlijke foto en c) mijn behoorlijk fatsoenlijke wallen

Dus gaf ik het maar op en ging ik vreselijk not done via de spiegel fotograferen, en dit was het moment van de fotoshoot waarop ik besloot dat het raadzaam was om dingen met mijn armen te doen waaruit blijkt dat het een vleermuismouw is, of, zoals mijn vader placht te zeggen, 'je lijkt wel een vliegende eekhoorn', want dat is tenslotte waarom ik die trui in de eerste plaats zo leuk vond.

Goed, om nog even een open deur in te trappen, die trui is dus Best Wel Oranje. Wat te doen? Ik zat zelf te denken aan batikken, maar ik zie dat al helemaal mislukken, dus ik denk toch maar gewoon verven. Maar in welke kleur?

Om het af te sluiten, nog even een foto van een zwevend konijn, omdat die ook nog op mijn camera stond.



PS: ik had gezegd dat ik een fotoserie zou maken van mijn favoriete kleren, maar dat lijkt me toch wat saai, dus ik heb het slechts gehouden bij deze trui, omdat me dat een geschikt blogonderwerp leek. En waarschijnlijk besluit ik alsnog een fotoserie te maken van mijn favoriete kleren, net zoals ik had besloten de konijnenfoto's niet te gebruiken, en zie hierboven, dus hierbij alvast het voorschot op mijn verontschuldiging, want een goede kunstenaar, zo weten we allemaal, verontschuldigt zich keer op keer voor zichzelf omdat hij zo verdomde onzeker is, en zijn onzekerheid is de kern van zijn professionele opstelling tegenover de wereld waaruit hij wil ontsnappen omdat hij, zoals het een goede kunstenaar betaamt, níét geëngageerd is en een volslagen nerdy escapist die houdt van, bijvoorbeeld, Doctor Who.

*oké, wie houd ik voor de gek, alsof het ging om één kleine referentie, nee, deze hele blog is kun je wel zeggen doordrenkt van Doctor Who. En dat betekent dat ik geslaagd ben in mijn opzet het niet over mijn baas te hebben. Hoera.

5 opmerkingen:

  1. Nee echt doen die kleding fotosessie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij gebruikt Blogspot Jedi mindtricks op mij. Ik reageerde hier net, maar kennelijk toch niet.

    Je hebt je wel aardig ingeleefd in je mannelijke lezers, denk ik. Hoewel ik eigenlijk maar vluchtig naar het plaatje keek en me de helft niet was opgevallen :P Die trui kun je ook niet verven en tijdens EK's en WK's dragen. Nu ben ik wel benieuwd naar wat er met die baas is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja vind ik ook echt doen! De 2 meisjes van je blog smeken er om.

    Ik had zelf, tot voor kort, nog nooit Doctor Who gekeken, maar al jouw positieve woorden lieten mij het er eens op staan toen het op tv was. Ik vond er geen drol aan, maar toen bleek het later dat ik naar Battlestar Gallactica of weet ik veel wat voor andere shite had gekeken (de digitale tv-tvgids zei dat het nog Dr Who was). En toen ik het later nog een keer zag, en het écht Doctor Who was, vond ik het eigenlijk wel leuk! Dus ik vind al die referenties wel leuk. Ook omdat ik er steeds om moet lachen :) (op een goede "ik lach mét je, niet óm je!" maar dan echt).

    Echt toffe trui, en wel heel neon inderdaad, ik denk dat tie-dyen wel heel vet zou zijn! Ik bin beneid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oké, oké, dan doe ik die kledingsessie toch. Kan ik mijn skillz verbeteren. Bedankt voor de aansporing, meisjes van mijn blog :) Haha, bah, dat klinkt als een quasi-modern boek van Gerda van Wageningen.

    Blogspot is sowieso irritant met reageren. Ja, maar het punt is, ik houd niet van voetbal, dus een oranje trui is dan stom, want als het dan EK of WK is en ik wil die trui aan, dan moet ik eigenlijk een bordje meenemen waarop staat: 'omdat ik het een mooie kleur vind, niet uit nationalisme', en omdat dat echt een beetje debiel is kom ik voor een moreel dilemma te staan.
    Op die baas kom ik nog terug.

    Haha, ik weet niet wat Battlestar Gallactica is maar het klinkt echt dom, elke keer als ik het lees moet ik lachen en toen ik het typte... maar leuk dat je het leuk vond! Ik wist niet dat het nog op tv was ,dat zijn vast herhalingen op BBC, welke had je gezien? De geek in mij vind dat ontzettend interessant namelijk! Hoe zagen de monsters eruit etc?

    Dus tie-dye wordt het dan! Tandenpoetsen en de deur uit voor verf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Battlestar Straciatella is een soort Star Trek, maar dan beter, maar nog steeds best slecht.

    BeantwoordenVerwijderen