zaterdag 20 augustus 2011

Piratenvlag

Soms moeten we knutselen in de strandbieb. Dan lezen we een verhaal voor, Berber en ik, bijvoorbeeld over piraten, en daarna leggen we het naar vochtig plastic geurende knutselzeil op de tafel en geven een rondje geïmproviseerd knoeien ten beste. Het is nogal behelpen, hoe goed we het ook voorbereiden, want eerlijk gezegd bereiden we het nooit goed voor. Dan moeten we met een paar stiften, wat karton en een halve rol plakzeil een muismat maken, en is de rol plakzeil al na zes keer op en plakken we in plaats daarvan schuine banen plakband over de tekening die prompt uitvlekt wegens een onbekende chemische reactie met de stiften. 'Maar zo lijkt het nét een schilderij!' snellen wij toe met die voor de kritische kinderziel zo irritante denkbeeldige pleister der eeuwig onnozel optimisme.

Ik kan beter in de verleden tijd praten want Berber is weg. Naar Lowlands. En daarna naar Enrahah. En ik moet de laatste twee weken dat de strandbieb open is alleen draaien, eerst 8 dagen achter elkaar, twee dagen weekend, dan nog eens 7 dagen. Het wordt een beetje saai, maar toch: ik ben nog niet helemaal fit dus dat is best zwaar voor me. En ja, het aanvankelijk-verkeerd-lezen-van-de-vorige-zin is ook niet geheel misplaatst, want het werken wordt eveneens een beetje saai. Dat was het altijd al, om eerlijk te zijn. Het is dodelijk vermoeiend. Tenzij we een knutselmiddag op het programma hebben staan, op woensdag en zondag. Berber en ik (beide kunstacademisten) knutselden vrolijk mee, en vooral ik legde daarin een wellicht enigszins gênant fanatisme aan den dag. Berber legde in feite geen enkel gênant fanatisme aan den dag. Het gênante fanatisme in de tent bevond zich geheel aan mijn zijde, om het maar eens gek te zeggen. Meestal kon mijn resultaat als lichtend voorbeeld dienen voor de blije zesjarigen, maar slechts één keer faalde ik, en wist de lelijkste piratenvlag in de geschiedenis van piratenvlaggen te creëren. Sterker nog, met recht het lelijkste wat ik ooit heb geschilderd.


Duitse moeder: 'It looks a bit like an alien'
Au.
(oh maar Doctor Who is ook met aliens) 'Danke!'
Oké, goed, toen het gebeurde was het grappiger.

NB: Ik heb mijn vorige blog herschreven, en nu is hij wat beter te volgen. Mijn excuses voor de verwarring. Het is voornamelijk voor mijn eigen gemoedsrust, want ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ook maar iemand die lap tekst opnieuw zou willen doorlezen. Maar toch. Fake it till you make it! Om het waarschijnlijker te maken dat je alsnog gaat teruglezen, de herschreven gedeeltes zijn onderstreept.

2 opmerkingen:

  1. Haha, damn, die vlag. Ik zie er duidelijk een piratenvlag in, maar dan wel door de gekruiste botten en niet de schedel, want die heeft idd iets weg van een buitenaards wezen :P Ik weet niet of je een beetje thuis bent in memes, maar ik kon het niet laten: http://i52.tinypic.com/c49c4.png (grapje hè :P).

    "Het is nogal behelpen, hoe goed we het ook voorbereiden, want eerlijk gezegd bereiden we het nooit goed voor." Mooie evaluatie :D Misschien toch wat beter voorbereiden dan? :P Lijkt me wel cool als je werk knutselen met kinderen is, maar ik kan me wel voorstellen dat het vrij lastig kan zijn (die kinderen dus).

    Ik kan me goed voorstellen dat het saai is als je alleen moet werken, ookal is dat in een strandbieb, wat vrij geniaal blijft. Hopelijk is het de komende weken een beetje goed weer, want dat lijkt me wel zo leuk als je alleen in de strandbieb staat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha :D Heb hardop gelachen, en ondertussen zat er iemand naast me een heel serieus telefoongesprek te voeren over een echtscheiding ofzo, beetje pijnlijk :P Het ziet er zo wel extra knullig uit. En nee, ik was nog niet bekend met memes. Dank je. Ik vind het leuk.

    Ja, eigenlijk wel! Het is gewoon luiheid... Kinderen kunnen zo lastig zijn ja! Sommige dan, en dan moet je dus streng zijn maar het moet ook leuk blijven en dan worden de verlegen kinderen ook weer ondergesneeuwd.

    Vandaag gelukkig de laatste dag van 6 dagen achter elkaar! Weldra zal ik er weer net zo over denken als jij, maar nu nog even in de ik-haat-werken-stand ;)

    BeantwoordenVerwijderen