woensdag 24 augustus 2011

Ontbijt

De O van...

Ontbijt!

Vóór consumptie is het noodzakelijk de frambozen plat te drukken met een ferme wijsvinger. Dit is een bezigheid die vervult met een gevoel van pure zingeving, ook al komt er gewoon een wasacracker bovenop dus dan worden de frambozen sowieso geplet. Ook kun je op mijn hand het volgende lezen: W+J. Dit heb ik gisteravond toen ik in bed plannen lag te maken op mijn hand geschreven. Ik weet niet meer wat het betekent. Ik weet alleen nog dat de plus eigenlijk een t is. En dat het heel belangrijk was. Vogelpoep.

Ik zat te bedenken dat niemand echt iets wil weten over de depressie van een ander (vrij naar een citaat uit John Green & David Levithans boek 'Will Grayson, will grayson), en dat de mensen die het daarmee eens zijn eigenlijk een waarschuwing moeten krijgen als ik weer begin te zeuren, door middel van een codenaam. Die is W+J (waarschijnlijk te jengelen, of waarschijnlijk + jengelen. De lettergrootte geeft aan hoe groot de waarschijnlijkheid is). NB: dit was níét de oorspronkelijke betekenis van W+J toen ik het op mijn hand schreef. (V0gelpoep.) Om aan te geven waar ik begin zie je W+J, waar ik eindig /W+J.
Dit zijn tevens de initialen van de voornamen van mijn broertje, Willem Joost. W.J. Stokkel. Hij wordt over een maand 18 en daar ben ik erg opgewonden over, en toen er gesproken werd over een rijbewijs was ik oprecht verbijsterd. Hij wordt groot! Dit weerhoudt ons er niet van onzinskypegesprekken te houden (onze ouders zijn gescheiden dus hij zit vaak bij de ene als ik bij de andere zit) en laat op de avond boeken uit mijn slaapkamerraam te laten zakken aan een maillot omdat alle deuren al op slot zitten en hij nog wil lezen voor hij gaat slapen en ik niet naar beneden wil lopen in mijn pyjama.

Bonuskonijn

3 opmerkingen:

  1. Ik denk niet dat het waar is dat niemand wil horen over de depressie van een ander. Leuk dat je het goed met je broertje kunt vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je. Misschien sommige mensen niet. En sommige wel :)
    Ik kan het gelukkig goed vinden met mijn broertje! Op de ruziemomenten na dan maar die horen er bij denk ik ;) Heb jij broers/zussen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, nog wel ruziemomenten? :P Die heb ik inmiddels niet meer met mijn zusje en twee broertjes. Maar ja, mijn jongste broertje is inmiddels ook al 19, dus we zijn ruzie over onbelangrijke dingen inmiddels wel ontgroeid. Alleen m'n zusje kan nog wel eens extreem aangebrand reageren. Maar ja, daar is ze een meisje voor :P (Of is dat een hele gevaarlijke uitspraak? :P)

    BeantwoordenVerwijderen