woensdag 31 augustus 2011

Mijn favoriete sokken

Heen van been,
op naar kop
met andere woorden
van teen tot top!


Geschiedenis: Ik heb deze sokken al een paar jaar. Ik heb er toendertijd twee paar van gekocht. Of wellicht gekregen, toen het nog de tijd was waarin mijn moeder mijn sokken kocht. Hoe dan ook, een goede aankoop. Ditzelfde dacht de vriendin van mijn vader: ook zij heeft een paar van deze gestreepte toppers. In de was raken ze wel eens zoek. Tenminste, dat denkt zij. Ik weet beter.

Argumenten voor: Ze zijn gestreept en gedempt van kleur, blauwgrijs met bruinpaars, kleuren die perfect bij andere gedempte kleuren staan, boven de rand van een effenkleurige schoen uit en zelfs over een effen maillot. Dit zijn sokken die gezien mogen worden. Op het eerste gezicht vallen ze niet op, maar ze completeren een outfit door te zorgen voor nét even dat goedgeplaatste detail.

Argumenten tegen: Ze zijn nogal afgeragd. Er zijn aan de hiel een paar fikse gaten gevallen, in beide paren. Gelukkig heb ik, als de was meezit, nog een reservepaar dat er uitziet als nieuw. Niet zeggen hoor.

Irrelevante danwel cruciale kanttekeningen: Geen. Wat kun je in godsnaam nog meer over sokken zeggen?

Volgende item: mijn favoriete maillot danwel legging.

2 opmerkingen: