vrijdag 26 augustus 2011

Dye met Roos

een gekapstokte trui
is die even lui
Omdat het tie en dye-effect toch niet zo mooi uitpakte als gehoopt, een vervolg!

kan iemand mijn ogen bedekken?
wat een lelijke vlekken!
De vlekken waren te vaal waardoor ze eruit zagen als, tja, vlekken. 

Dylon, voor het verven van uw nylon!
Dus opnieuw verven! (Overigens verft dylon juist geen nylon)
Ik heb nu voor paars gekozen omdat ik denk dat dat mooi gaat mengen, met andere woorden, mijn schildersoog komt me ook van pas bij verven! Dit was een kunstacademie-injoke die waarschijnlijk zelfs voor kunstacademici niet grappig is. Tenzij ze les hebben gehad van Cor Groenenberg over de definitie van 'schilderen' en 'verven'.

een twee drie vier
wat gebeurt hier?
 Ik heb met pijlen verschillende al dan niet cruciale stroomrichtingen aangegeven, ter verduidelijking.

1) Dit is de legging die ik binnenkort ga tie & dye-en.
2) Omdat het de eerste keer nogal nattevingerwerk (letterlijk HAHA) was om water van 40 graden celsius te verkrijgen gebruikte ik nu de thermometer van de douche.
3) Het witte in het water is een halve pot keukenzout.

vijf zes zeven acht
als ik het niet dacht!
 Anders stel je effe die sluitertijd in, tjeez, en dat diafragma, sjongejonge. En zorg je ervoor dat de emmers op de foto mooi in het midden staan, wat een ge-emmer, tjeez, sjongejonge. (Zoals je ziet verkleurt de trui meteen. Spannennnnd! Verder verkleuren doet ie eigenlijk niet meer, maar hij wordt nog wel een stuk lichter bij het uitspoelen en daarna droogt ie ook nog een beetje lichter op.)

wij hebben hier in huis een paar regels
nummer 1 is niet knoeien op de tegels

negen tien
niks meer van te zien!
Mijn vader liep langs, hij zei: 'pas je wel op dat je niet knoeit, straks komen er vlekken op de tegels.'
'Ja,' zei ik, 'of op de mooie witte kast.'

wat zie ik nu voor raars?
van binnen is ie paars!
Na een uurtje roeren, uitspoelen maar! (Dat ik deze trui daarna ging handwassen en ongeveer dertig-keer-twintig keer die wasemmer heen en weer moest schudden met mijn tricepsen en bicepsen is niet te zien op de foto's. Ook kun je niet zien dat ie anderhalve dag moest drogen. De wonderen van de techniek.) (Overigens is ie van binnen paars omdat ie van binnen wit was en met tie en dye-en kwam de verf niet binnenin)

aan de mouw een kleine franje
in de kleur oranje
Een dag later: het resultaat. De kleur bevalt me wel. Een stuk beter dan dat feloranje. De stiksels zijn nog steeds feloranje, en dat bevalt me ook wel. Wat denken jullie?
(Ook ben ik duidelijk vooruitgegaan in het maken van modellenfoto's. Ik heb nu namelijk een witte muur in plaats van een rommelige slaapkamerachtergrond, godzijdank is die zonnebril ook nergens meer te bekennen en ja, ik durf zelfs voorzichting een pose aan te nemen! Aan de gezichtsuitdrukking wordt gewerkt.)

3 opmerkingen:

  1. Zonde van je nationalistische Nederlands elftal oranje trui! :P Maar de nieuwe kleur is wel mooi(er dan het oranje) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi! Geen inhoudelijke reactie (hoewel ik het eens ben over de kleur), hoe krijg je zo'n leuk stem ding op je blog, dat jij eerst had? Dan kunnen mensen lekker lui hun kwalificatie aanvinken i.p.v. dat ze moeten typen. Ik ken mensen, dat vinden ze leuk. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat jullie de nieuwe kleur ook mooier vinden, missie geslaagd :)

    Ik zal even kijken Ezra! Hm, misschien moet ik ze ook weer invoeren, die vakjes, je hebt wel gelijk.

    BeantwoordenVerwijderen